Vezetőség
Pályázatomat az a jövőkép inspirálta, hogy az ISD kulcsfontosságú szerepet töltsön be régiójának fejlődésében. Az ISD diákjaival és szüleikkel, a tanárokkal és irodai dolgozókkal folytatott beszélgetések során megtudtam, hogy milyen sokat jelent ez az iskola a debreceni közösségnek. Erős az igény arra, hogy olyan iskolakultúrát hozzunk létre, amelyben mindenki fejlődik, valamint arra, hogy a tanulók elsajátítsák mindazon tudást, készségeket és attitűdöket, amelyek révén sikeresen hozzá tudnak járulni a társadalomhoz. Szilárd meggyőződésem, hogy közösen ki tudjuk aknázni a Nemzetközi Érettségiben (IB) rejlő lehetőségeket egy olyan iskolai kultúra létrehozására, amelyben mindenki kibontakoztathatja képességeit.
A nemzetközi oktatással kapcsolatos ismereteimet tizenhét évnyi tanítási, tanulási és vezetési tapasztalat formálta Európában, Afrikában, Délkelet-Ázsiában és a Közel-Keleten. Ez a tapasztalat megtanított arra, hogy az IB kiváló infrastruktúrát biztosít egy olyan iskola létrehozásához, amely megtanítja a diákokat arra, hogy önállóan gondolkodjanak, törődjenek másokkal és cselekedeteik során mindenki érdekeit figyelembe vegyék.
Úgy vélem, legfontosabb szerepem igazgatóként az, hogy segítsek megteremteni azokat a feltételeket, amelyek révén közösségünk együtt tanulhat egyénként és szervezetként egyaránt. Közösségünknek közös jövőképet, célokat és stratégiákat kell létrehoznia az IB elvei mentén, de először is időt kell szánnunk arra, hogy megismerjük egymást és törődjünk egymással.
Skót-magyar családom több tekintetben is alapvetően érdekelt az ISD sikerében. Feleségem, Abigél is az iskolában tanít, fiaink, Jack és Sean pedig az ISD alsó tagozatos diákjai.
Abi és én mindketten világpolgárok vagyunk, akik érdeklődnek az emberek iránt és szeretik a kalandokat. 2006-ban ismerekedtünk meg Gambiában, ahol én első nemzetközi iskolai tanári állásomban dolgoztam, ő pedig az ELTE számára végzett kulturális antropológiai kutatásokat.
Sean és Jack mindketten a Fülöp-szigeteken születtek. Kedves, boldog és aktív fiúk, akik szeretik a sportokat, különösen a focit. Nagyon nagy hasznukra vált eddig is a nemzetközi oktatás, de úgy véljük, az ISD egy új dimenziót fog ehhez hozzáadni azáltal, hogy segít nekik megszilárdítani identitásukat világpolgárként. Jack és Sean angol anyanyelvűek, de születésük óta elköteleztük magunkat amellett, hogy kétnyelvűként nőjenek fel. Abi csak magyarul beszél velük, és úgy gondoljuk, hogy a debreceni közösség részévé válásuk eredményeképpen magyar anyanyelvűekké is válnak majd. A kétnyelvűség lehetővé teszi gyermekeink számára, hogy valóban nemzetközi gondolkodásúvá váljanak azáltal, hogy több kulturális nézőpontból fognak tudni gondolkodni.
A New York-i Plattsburgh Állami Egyetem angol nyelv és irodalom szakán szereztem mesterdiplomát, a Northeastern University-n történelemből szereztem mesterdiplomát, valamint a Harvard Egyetemen, ahol jelenleg a doktori programban veszek részt, iskolai menedzsment és vezetés szakirányú oklevelem megszerzésén dolgozom. Támogatja a tanárokat abban, hogy pozitív példaképekké váljanak diákjaik számára, és a tanulók érdekképviseletének szószólója vagyok. Korábbi szakértői értékelőként és oktatóként nagyon hiszek abban, hogy a tanárokkal együttműködve sikeres diákokat nevelünk közösen.
Ez a szerep lehetővé teszi számomra, hogy szorosan együttműködjek az ISD közösség minden tagjával, miközben közösen arra törekszünk, hogy egy magas színvonalú tanítást és tanulást biztosítsunk a diákjaink számára.
BS diplomát szereztem nemzetközi tanulmányok és idegen nyelvek szakon, ezt követően tanári mesterképzést csináltam. Elvégeztem a Principals' Training Center Certificate of International School Leadership (Nemzetközi Iskolavezetői Tanúsítvány) tanulmányaimat is. Elkötelezett vagyok a hatásos és használható tanulás és annak hatékony alkalmazása mellett, illetve a szakmai és közösségünk fejlődése mellett.
Eredetileg Idahóból, az Egyesült Államokból származom. Szeretem gyakorolni a magyar nyelvtudásomat, zongorázni és énekelni. Magyar feleségemmel együtt örömmel élünk Debrecenben három fiunkkal, akik mindegyike más-más országban született. Ez a multikulturális, kétnyelvű, amerikai-magyar örökség befolyásolta családomat, és mindannyian nemzetközileg gondolkodó világpolgárok vagyunk. Elkötelezettek vagyunk az ISD hosszú távú sikerében, mivel az hozzájárul Magyarország gazdasági és oktatási fejlődéséhez.
Az elsők között érkeztem az iskolába és imádtam részese lenni annak az izgalmas utazásnak, ahogy az iskola fejlődött és nőtt.
Tanítói pályafutásomat angol (mint idegen nyelv) tanáraként kezdtem, mielőtt megszereztem a főiskolai tanári képesítést Londonban. Néhány év londoni tanítás után Mexikóba költöztem, ahol a PYP keretrendszerrel kezdtem el dolgozni.
Azt szeretem a PYP-ben, hogy arra ösztönzi a diákokat, hogy legyenek aktív szereplői saját tanulásuknak. Emellett a tanulókat holisztikusan fejleszti, és megtanítja őket arra, hogy közösségükért felelős személyekké váljanak, akik pozitív változást igyekeznek elérni. Mint ilyen, az én célom is az, hogy pozitív változást hozzak az ISD közösségébe.
Szenvedélyesen szeretem az IB oktatási filozófiáját. A sokféleséget ünnepli és a kutatásra hív. Az IB arra is ösztönzi a diákokat, hogy kezdeményezzenek és aktívan vegyenek részt saját oktatásukban. Az IB tanítási és tanulási módja biztosítja, hogy minden tanulási igényt kielégítsünk, és minden diák sikeres legyen. Ez lehetővé teszi, hogy a tanulók szembenézzenek a 21. század kihívásaival.
Dr. Tácsik Barbara
Érckövi Zoltán
Dunai Katalin
Alsó tagozat
A diploma megszerzését követően a Comenius ösztöndíj programnak köszönhetően Angliába költöztem. Newcastle upon Tyne városának egyik általános iskolájában és óvodájában dolgozhattam összesen 3 évig.
Visszaköltözve Magyarországra Budapesten kezdtem el dolgozni magániskolákban, majd a munkával töltött éveimet kisfiam érkezése szakította meg.
Örömmel csatlakoztam a Debreceni Nemzetközi Iskolához, mert nagyon közel áll hozzám az iskola oktatási rendszere. Az IB PYP program megismerése során azt gondolom, hogy szerencsés az a gyermek, aki ebben az oktatási rendszerben tanulhat. Munkám során pedig célom, hogy ehhez az oktatási programhoz személyiségem legjavát adjam, ezzel is segítve a gyerekek tanulását és fejlődését érzelmi és szociális téren is.
Nem vagyok tudós, de szeretném a tőlem telhető legtöbbet mutatni a világból a gyerekeknek. Nem tudom melyik gyerekhez milyen út vezet, de hiszem, hogy szeretettel és türelemmel minden ösvény megtalálható.
Szabadidőmet szeretem a családommal tölteni, kirándulni, vagy csak a szabadban lenni. Illetve zero waste termékeket tervezni, varrni és kedvenc időtöltésem közé tartozik még az olvasás – kávéval 🙂
Zenei és pedagógiai tanulmányaimat az Ecuadori Nemzeti Zenekonzervatórium vonós tanszékén végeztem (fő hangszerem a cselló); Emellett az ecuadori Központi Egyetemen kommunikációs és médiatudományokból szereztem alapdiplomát, a spanyolországi La Rioja-i Nemzetközi Egyetemen pedig zenei kutatásból, zenepedagógia szakirányon mesterdiplomát.
Tapasztalt PYP-tanárként hozzá tudok járulni a PYP program fejlesztéséhez, és tanítási gyakorlatomat az iskola IB által inspirált tantervéhez tudom igazítani. Továbbá képes vagyok arra, hogy odafigyeljek diákjaim különböző tanulási igényeire és stílusaira, hogy segítsek fejleszteni kreatív gondolkodási készségeiket és zenei kifejezési formáikat.
Pedagógusként szenvedélyem a kisgyermekek nevelése és a velük való munka. Sosem hagynak nyugodni, és minden nap tanulok tőlük valami újat. Számomra elsődleges, hogy bizalmi kapcsolat alakuljon ki köztem és a gyerekek között.
Megismerkedem a Reggio Emilia szemléletmóddal, és igyekszem ezt a gondolkodásmódot alkalmazni, amikor a kíváncsi tanulóimmal vagyok. Ez a megközelítés elsősorban arra összpontosít, hogy a gyerekekkel együtt tűnődjünk azon, amit tapasztalnak, gondolnak és éreznek, és arra ösztönözzük a gyerekeket, hogy értelmet adjanak a világuknak.
A Debreceni Egyetemen végeztem óvodapedagógusként, és elvégeztem az Idegen nyelv tanulása kisgyermekkorban szakirányú továbbképzési modul követelményeit is. Ezt követően 2017-ben mesterdiplomát szereztem neveléstudósként, szintén a Debreceni Egyetemen.
A tanórákon kívül szívesen töltöm az időmet a családommal és a megmentett kutyámmal, Royjal; szeretem megfigyelni a természetet magam körül, kertészkedni és főzni.
Eddig hihetetlen tanítási utazás volt, és alig várom, hogy továbbra is pozitív hatást gyakorolhassak a gyerekek életére.
Az egyetemi éveim alatt a Campus Hungary ösztöndíj elnyerésével lehetőségem nyílt 5 hónapot Ausztráliában tölteni. Ez idő alatt Queanbeyanban dolgoztam óvodapedagógus gyakornokként egy 4-5 éves gyermekcsoporttal.
Ebben az évben a 3A óvoda osztályfőnöke leszek.
Debrecenben születtem és nőttem fel, óvodapedagógus, általános iskolai tanító és szociálpedagógus végzettséggel rendelkezem. Egyetemi éveim alatt 1,5 évig az Egyesült Államokban éltem, emellett Törökországban, Romániában és Angliában is dolgoztam óvodai projektekben.
A kezdetektől fogva az ISD-nél dolgozom, az elmúlt 3 évben pedig tornatanárként foglalkoztam ezzel a korosztállyal.
Szenvedélyesen szeretek a PYP-en belül az IB Early Years programmal dolgozni, mert olyan átfogó tanulási élményt nyújt, amely képessé teszi a gyerekeket arra, hogy magukévá tegyék a tanulásukat. Különösen inspiráló, hogy a program a holisztikus tanulásra helyezi a hangsúlyt, és lehetővé teszi a tanulók számára, hogy döntéseket hozzanak. Hiszem, hogy ez a megközelítés elősegíti a tanulás szeretetét, amely egész életükön át megmarad a gyerekekben.
Szabadidőmben szívesen töltök minőségi időt a feleségemmel és gyönyörű lányunkkal, utazom és aktív életmódot folytatok.
Élveztem a nemzetközi életbe való beilleszkedést, hiszen éltem Kolumbiában, az USA-ban, Mexikóban és Kínában, ahol kétnyelvű, amerikai, nyelvi merítéssel foglalkozó és IB iskolákban volt szerencsém dolgozni. Szenvedélyesen szeretek új kultúrákról tanulni, és elkötelezett vagyok az osztály kölcsönös tanulási környezetté alakítása iránt.
Szabadidőmben szeretek táncolni (engedéllyel rendelkező zumba oktató vagyok), új dolgokat kipróbálni, utazni, felfedezni, anime-t nézni és koreaiul tanulni.
Chipili Esnart
Tanári asszisztensként indulok el ezen az izgalmas úton az ISD-nél, megtiszteltetés számomra, hogy egy olyan közösség tagja lehetek, amely osztozik az oktatás és a globális gondolkodás iránti szenvedélyemben. Elkötelezett vagyok, hogy hozzájáruljak egy olyan oktatási környezethez, amely a kíváncsiságot, a kritikus gondolkodást és az empátiát táplálja. Az IB tanítási módszerek különleges helyet foglalnak el a szívemben, mivel zökkenőmentesen illeszkednek személyes oktatási filozófiámhoz. Számomra a tanítás túlmutat az ismeretek átadásán; az egész életen át tartó tanulás szeretetének felkeltéséről, a jellemfejlődés elősegítéséről és a felelős világpolgárok neveléséről szól.
Köszönöm, hogy szívesen látnak az ISD csapatában. Izgatottan várom a lehetőséget, hogy hozzájárulhassak a jövő vezetőinek növekedéséhez és fejlődéséhez.
Alapelvem az élethosszig tartó tanulás, melyet az is bizonyít, hogy a tanítás mellett 2010-ben okleveles matematikatanár és technika szakos tanár diplomát is szereztem, mellyel felső tagozaton és középiskolában is oktathatom ezeket a tantárgyakat. Ezután, 2017-ben a Miskolci Egyetemen Közoktatási vezető és pedagógus szakvizsgát tettem. Személy szerint nagyon szeretek tanulni és szeretem felkelteni a tanulás iránti szeretetet a tanítványaimban is.
Munkám során a legfontosabb pedagógiai alapelveim a felelősség, a motiváció, a következetesség és az összetettség. Ezeket az elveket napi szinten közvetítem a tanulók felé. Szeretem a PYP-t, mert lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy tanulásukat saját kézbe vegyék. Szeretem, ha a hangsúly az egész gyermek fejlesztésén van. Örülök a PYP rendszeren belüli kreatív munkának, mert tanárként megértem, hogy milyen fontos, hogy a diákok magabiztosak legyenek a kihívást jelentő helyzetekben.
Két gyermek boldog édesanyja vagyok. Szabadidőmet legszívesebben a családommal és a barátaimmal töltöm.
Egy kis észak-karolinai iskolában, a charlotte-i Queens University of Charlotte-ban szereztem egyetemi diplomát történelemből. Itt szereztem meg a tanári képesítésemet is. Az első tanári állásom egy állami általános iskolában volt az észak-karolinai Charlotte-ban, ahol 4. osztályosokat tanítottam. Azóta 3-5. osztályosokat tanítottam az Egyesült Államokban (Rhode Island, Maryland és Észak-Karolina), Szaúd-Arábiában és Kínában. Kínában a New York-i Állami Egyetemen (State University of New York at Buffalo) szereztem diplomát pedagógiából.
Az IB filozófiájának számos olyan aspektusa van, amely személyesen és szakmailag is megfelel nekem. Az akadémiai és szociális-érzelmi fejlődés akkor következik be, ha a tanulók biztonságban érzik magukat, és önmaguk lehetnek. A PYP megköveteli, hogy a tanulók támogató, bátorító és aktív tagjai legyenek az osztályteremnek, az iskolának és a nagyobb közösségeknek. A növekedés akkor is bekövetkezik, ha a tanulók részt vesznek a tanulási folyamatban. A PYP lehetővé teszi a tanulók számára, hogy hitelesen részt vegyenek a koncepciókban. A cselekvőképesség elősegítésével a tanulók válaszokat kereshetnek saját kérdéseikre, és kifejleszthetik a tudásuk másokkal való megosztásának eszközeit.
Nagyné Fehér Anikó
Hivatásomnak tekintem, hogy a tanulókat a lehető legjobb oktatásban részesítsem. Nagy örömömre szolgál, hogy az IB tanítási módszereken keresztül fejleszthetem a gyerekeket. Fontosnak tartom, hogy az iskolában biztonságos és szeretetteljes légkör vegye őket körül, ahol bátran kibontakoztathatják képességeiket. Szerintem a türelem, a szeretet, a humor és empátia, a következetesség és a problémák megbeszélése, nagyon fontos dolog a gyerekekkel való foglalkozás során.
Szakmai pályám során, óvodástól az általános iskolás korosztályig dolgoztam gyerekekkel és mindig a megfelelő értékrend kialakítására törekedtem.
Egy kalocsai kisvárosban születtem, de itt Debrecenben nőttem fel.
Írországban végeztem óvodapedagógia és kisgyermeknevelés szakon, még a tanulmányaim alatt szakmai gyakorlatként és a diploma megszerzése után is dolgoztam gyerekekkel. Írországban éltem 10 évig és 7 éves szakmai pályám során számos lehetőségem volt különböző korosztályokkal dolgozni. Szerencsésnek érzem magam, hogy egy olyan nemzetközi környezetben dolgozhattam, mint Írország. Az ott töltött évek alatt nagyon élveztem a különböző kultúrák megismerését, és nagyon boldog vagyok, hogy ezt az utat a Debreceni Nemzetközi Iskolában folytathatom.
Nemrég a Debreceni Egyetemen végeztem.
Szabadidőmben szeretek a családommal lenni, hiszen kétgyermekes anyuka vagyok. Szeretünk kirándulni és együtt táncolni.
Szabadidőmben szívesen játszom, zenélek és kerékpározom. Szeretek utazni, hogy új ételeket és új tapasztalatokat szerezzek. Mindig örömmel megyek egy múzeumi kiállításra, lemezboltba vagy bolhapiacra.
Juhász Tímea
Az Albertai Egyetemen szereztem alapdiplomát pedagógiából, majd a Framingham Egyetemen nemzetközi oktatásból szereztem mesteri diplomát. Nemrég szereztem egy második mesterdiplomát oktatási vezetésből a Nottinghami Egyetemen. Több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezem az oktatás területén, tanári pályafutásomat nemzetközi szinten kezdtem, először Lengyelországban, majd Ukrajnában, ahol szenvedélyemet a diákközpontú, kutatásalapú, hiteles és magával ragadó tanítás és tanulás iránt fejlesztettem ki. Ezt követően az IB iskolákban dolgoztam Ausztriában, Németországban és a lengyelországi Wroclawban, ahol a PYP koordinátorként vezettem a PYP tantestületet. Az EAL-tanításban szerzett tapasztalatom és a több nyelven való folyékony nyelvtudásom személyes tapasztalatokkal és többféle perspektívával ruházott fel a nyelvtanulókkal való munka során. Az elmúlt tanévben a lengyel iskolákban a menekült és migráns diákokat támogató pedagógusok csapatának koordinálásában és felkészítésében alkalmazhattam az interkulturális megértéshez, a többnyelvű differenciáláshoz és a reszponzív tanításhoz kapcsolódó IB gyakorlatokat.
Érdekelnek a diákközpontú oktatási módszerek és az alternatív tantervekre épülő oktatási rendszerek, az IB rendszert az egyik legjobbnak gondolom az összes közül. Felemelő egy ilyen pozitív szakmai környezetben dolgozni, amely a gyermekek tanulmányi, szociális és érzelmi fejlődését tartja szem előtt. Asszisztens tanárként célom a tanulók tanulásának folyamatos támogatása és egyben a boldog, kiegyensúlyozott gyermekkorhoz szükséges feltételek biztosítása.
Több mint hét éves oktatási gyakorlatom van, melyet egy debreceni általános iskolában szereztem. Ezalatt a tanárokat segítettem a tanulók körüli napi feladataik ellátásában, informatikát tanítottam, valamint informatikai tudásomat felhasználva különféle háttérmunkákat végeztem. Informatika szakos tanári diplomámat a Debreceni Egyetemen szereztem, de az első diplomám villamosmérnök, ahol informatikai szakirányon végeztem.
Két lányom van. Szeretünk a természetben lenni, angolul filmeket nézni, hétvégén pedig együtt főzni és enni. Nagyon igyekszem segíteni nekik megtalálni a saját sikerjükhöz vezető útjukat és abba az irányba terelni őket, hogy önálló, talpraesett felnőttekké váljanak.
Szenvedélyem a minőségi oktatási módszerek felkutatása, alkalmazása, és a gyerekek jövőre történő hatékony felkészítése. Várom, hogy részt vegyek minél több képzésen, hogy minél többet megtudjak az IB oktatási rendszerről, és hatékonyabban tudjam támogatni az iskola diákjait.
Cambridge-ben elvégeztem az angol mint kiegészítő nyelv tanítása szakot, és általános iskolai tanárként diplomáztam. Emellett műveltségi coach képesítést is szereztem, ami segített abban, hogy ösztönző és hatékony módszereket dolgozzak ki arra, hogy megtanítsam a tanulóimat kommunikálni többféle formában, valamint megtanulják, hogyan osszák meg egymással az információkat.
Az elmúlt több mint 20 évben sok csodálatos helyen tanítottam angol nyelvet, például Görögországban, Luxemburgban, Észtországban, Oroszországban, Thaiföldön, Kínában, Indiában, és most izgatottan várom, hogy Magyarországon taníthassak és élhessek.
Az évek során olyan tanárrá fejlődtem, aki kapcsolatban áll a diákjaival, és aki biztonságos környezetet teremt, ahol mindenki az együttműködésen és a pozitív visszajelzéseken keresztül tanul. Erősen hiszek abban, hogy a diákokat arra kell bátorítani, hogy magukévá tegyék a tanulásukat, hogy a tanulás örömét kell beléjük sulykolni, miközben arra törekszem, hogy pozitív hatást gyakoroljunk a világunkra. A nyelvtanulás egy aktív és együttműködő folyamat, és szerencsésnek tartom magam, hogy a diákjaimmal együtt élethosszig tartó tanulásban lehet részem!
Édesanyám szintén tanár, az ő munkáját látva a tanítás iránti szenvedélyem is innen ered. Szeretném megtalálni a legjobb módját annak, hogy támogassam a gyerekeket, és segítsem őket abban, hogy a saját útjukon fejlődjenek ezzel az új oktatási módszerrel. Az éneklés szintén szenvedélyem. Ezért természetesen szívesen tanítom meg a tanítványaimnak az összes dalt, amit ismerek, vagy hallok tőlük, és együtt énekelünk. Azt is szeretném, hogy minél több időt töltsenek a szabadban, fedezzenek fel új dolgokat, és tegyenek hosszú sétákat a közeli erdőben. Arra szeretném ösztönözni őket, hogy mindig valami újat alkossanak, tervezzenek és építsenek. Élvezem a kisiskolás korosztályban töltött időt, és szeretnék többet megtudni ennek a korosztálynak a fejlődéséről, és biztonságos környezetet teremteni a javukra.
Két mesterdiplomával rendelkezem az oktatásban és MBA diplomával, ami az élethosszig tartó tanulás iránti elkötelezettségemet bizonyítja.
Mielőtt csatlakoztam a csodálatos és vibráló ISD családhoz, tapasztalatokat szereztem a különböző IB iskolák diákjaival való munkában, többek között:
- Pechersk Nemzetközi Iskola, Kijev
- Budapesti Amerikai Nemzetközi Iskola
- St.John`s International School, Belgium
- British International School, Pozsony.
Az International Baccalaureate tanterv olyan egyedülálló eszköz, amely lehetővé teszi a tanárok számára, hogy a tanulókkal együtt részt vegyenek a felfedezés, az elmélkedés és a cselekvés személyre szabott, lenyűgöző útján, amelyet a szenvedélyeik és érdeklődésük motivál. A tanárok különböző IB eszközöket használnak a határtalan tanulás, az együttműködés lehetővé tételére, hogy a diákok tudását, készségeit és megértését fejlesszék a tudományok, a művészetek, a sport és a szolgálat területén. Az IB a diákok és a tágabb globális közösség jólétére összpontosít.
- Kǒngzǐ (孔子, Confucius)
Kanadai, angol anyanyelvű vagyok, több mint 18 éves tanári tapasztalattal. Az Egyesült Királyságban tanultam pedagógiát, emellett az USA-ban és Kanadában is szereztem tanári diplomát. Jelenleg beiratkoztam a College of New Jersey Master of International Education szakára.
Számomra a tanítás lehetőséget nyújt a folyamatos fejlődésre. Remélem, hogy tanítványaimban is el tudom ültetni a tanulás szeretetét, miközben saját tanulási szenvedélyemet is megosztom velük. Úgy érzem, hogy egy iskolában szükség van együttérző, erős és elkötelezett személyiségekre, akiket valóban foglalkoztat a gyerekekkel történő közös munka. Versenytársadalmunkban fontos, hogy a diákok ne csak szilárd keretű oktatásban részesüljenek, hanem olyan emberrel is tanuljanak, aki tisztában van az egyéni szükségleteikkel. Én ilyen ember vagyok, és mindig arra fogok törekedni, hogy a lehető legjobb pedagógus legyek.
Egyéb szenvedélyeim közé tartozik a kirándulás, szeretnem a természetet, valamint a kezemmel végzett restaurálás, javítás és alkotás. Ez a két szenvedély vezetett egy olyan élethez, amely tele van túrázással, kerékpározással, kempingezéssel. Dolgoztam síközpontban, búvár mester oktató és NACD barlangbúvár oktató vagyok, dolgoztam vitorlások legénységével, folyamatos együttműködésben vagyok a Mesterséges Zátony Egyesülettel (Artificial Reef Society), foglalkozom házak és csónakok építésével, elláttam búvármentési és búvártisztítási feladatokat, hobbim a számítógépek javítása, autók és motorkerékpárok felújítása. A változatos tapasztalataim során szerzett kézműves készségeimet arra tudtam használni, hogy támogassam a diákjaimat az önálló tanulási projektjeikben, a PYP kiállításokon és az iskolán kívüli tevékenységekben.
A diákjaimmal való hiteles kapcsolataimon keresztül ösztönzöm és táplálom az ambíciózus szellemű, szenvedélyes, önálló tanulókat, hogy van beleszólásuk az oktatásukba, és érezzék magukénak a tanulásukat. Tanulóközpontú pedagógus vagyok, aki a hisz a sokszínűség komoly értékében.
Nagyon szeretek gyerekekkel lenni, rengeteget adnak. Öröm minden nap mellettük lenni és nézni, ahogy felnőnek. Imádok velük játszani és együtt nevetni. Nagyon jó móka! Izgatottan vártam már, hogy csatlakozhassak az ISD csapatához, és újra egy angol nyelvű környezetben dolgozhassak.
Nagy-Domokos Szilvia
Az Észak-Iowai Egyetemen szereztem alapfokú diplomát általános iskolai oktatás és spanyol nyelvtanítás szakon, valamint a Kansasi Egyetemen tanterv és oktatás szakirányú tanári mesterképzést. Tanítottam 3. osztálytól 12. osztályig az Egyesült Államokban, Nigériában és Bangladesben. Teljes mértékben hiszek a PYP-program erejében, és szenvedélyem mások szolgálata és a fenntartható életvezetés. Az osztályban kapcsolatokat építünk, kockázatot vállalunk, személyes kutatásokat végzünk, elősegítjük mások megbecsülését és részt veszünk közösségünk építésében.
Miután sok éves tanári tapasztalatot gyűjtöttem állami és magánoktatásban az Egyesült Királyságban és Magyarországon egyaránt, örömmel csatlakozom az ISD csapatához, amely a legelkötelezettebb és leglelkesebb tanárokból és igazgatókból áll, akikkel valaha találkoztam. Ebben a csodálatosan egyedülálló iskolában lehetőségünk van arra, hogy az együttműködés, a nyílt kommunikáció, a kollégák és a diákok inspirációja révén valami igazán kiemelkedőt és értékeset hozzunk létre. Hiszem, hogy ebben a környezetben és a személyzet ilyen professzionális hozzáállásával a diákokról és érzelmi, mentális és oktatási igényeikről soha nem fog eltolódni a hangsúly, ami mindig is a mi prioritásunk lesz.
PYP-tanárként a tanulók kíváncsi elméjét a kutató modell követésével fogadom el. A diákokat kritikus és kreatív gondolkodásra ösztönzöm, miközben lehetőséget teremtek az együttműködésre. A munkám legkedvesebb része, amikor látom, hogy a diákok kapcsolatot teremtenek a fogalmak között, és izgatottá válnak a tanult dolgok iránt.
Az egyetemi tanulmányaimat az iowai Cedar Rapidsban, a Coe College-ban végeztem.
A főiskola után a Shanghai Community International Schoolban tanítottam. Mivel hét évig Ázsiában éltem, rengeteget utazhattam, és sok különböző kultúrát megismerhettem.
Az Ázsiában töltött utolsó évem alatt a Buffalo State University-n szereztem meg a tanári mesterszakot, majd Guatemalába költöztem, hogy a guatemalai Amerikai Iskolában tanítsak.
Guatemala után a GEMS Amerikai Akadémián találtam állást Abu Dhabiban, az Egyesült Arab Emírségekben.
A New England-i Egyetemen befejeztem a második mesterdiplomámat oktatási vezetésből, majd visszaköltöztem Sanghajba, Kínába, hogy a Sanghaji Amerikai Iskolában dolgozzak. A második sanghaji tartózkodásom során megtaláltam csodálatos feleségemet, akivel két kivételes gyermeket nevelünk.
Szenvedélyesen szeretem a tanulók önállóságát és függetlenségét a tanulásban, és hiszek a teljesen befogadó osztályteremben, ahol minden tanulónak van hangja és választási lehetősége. A diákok szociális és érzelmi fejlődése és tanulása a tanításom előterében áll. Alig várom, hogy mit hoz az új tanév.
Nem mindig tudtam, hogy tanár akarok lenni, bár már korán tudtam, hogy arra hivatott vagyok, hogy másokat szolgáljak értelmes módon, olyan módon, amely arra bátorít másokat, hogy higgyenek magukban, és hogy bármi lehetséges számukra. Hiszem, hogy az Élet mindig megtalálja a módját annak, hogy támogassa a szívünk vágyait, ezért szeretem azt hinni, hogy a tanítás talált meg engem.
2010-ben kezdtem tanári pályafutásomat egy texasi állami iskolában, az USA-ban, mint speciális nevelőtanár a viselkedési osztályon. Ez egy igazán csodálatos utazás volt, mivel új perspektívát alakítottam ki a sokféle élethelyzetből érkező diákok egyedi sokféleségével kapcsolatban.
2014-ben Sanghajba költöztem, hogy a Shanghai Community International Schoolban tanítsak. Tapasztalataim közé tartozott a 2. és 5. osztályos, valamint a 6-7. osztályos Lang. Arts & ESOL. Szerencsém volt abban a csodálatos lehetőségben részesülni, hogy 2016-ban részese lehettem az iskola PYP programra való áttérésének, és segítettem három PYP-kiállítás vezetésében.
A diákokkal együtt azon dolgozunk, hogy a kölcsönös tisztelet és az "I CAN!" erejének alapjaira épülő, befogadó és együttérző osztálytermi környezetet teremtsünk. Elsődleges célom egy olyan tanulási környezet elősegítése és megkönnyítése, amely bevonja és képessé teszi a diákokat arra, hogy fejlesszék az önmagukban való önbizalmukat, valamint az egész életen át tartó tanulás iránti szenvedélyüket.
Suprenant Christopher
Ebben az évben az a küldetésem, hogy ápoljam a gyerekek kreatív önbizalmát, és felkeltsem bennük a művészeti alkotás iránti izgalmat, hogy művészként fejleszthessék identitásukat, akik élvezik az alkotás folyamatát. A gyerekeknek választási lehetőséget és lehetőséget biztosítunk a kísérletezésre, a különböző művészek, médiumok és technikák felfedezésére, művészi képességeik fejlesztésére és együttműködésre a diákok által vezetett művészeti stúdiónkban. Alig várom, hogy megoszthassam az idei kreatív utazást gyermekeikkel.
Mindig is érdekeltek a társadalmi kérdések, a politika, az oktatás és a képzőművészet. Ezért választottam a szociológusi pályát. Azonban hamar rájöttem, hogy tanár szeretnék lenni. Egyszerre tanultam szociológiát és pedagógiát. Tanulmányaim alatt egy vidéki iskolában tanítottam hátrányos helyzetű és kiszolgáltatott gyerekeket. Tagja vagyok olyan civil szervezeteknek is, amelyek a vidéki területek fejlesztésére összpontosítanak, és lehetőséget adnak a hátrányos helyzetű gyerekeknek, hogy iskolán kívüli tevékenységeket folytassanak.
Jelenleg szociológia és szociálpolitika szakon fejezem be doktori tanulmányaimat. Dolgozatom témája a jólét, az alulról jövő döntéshozatal és annak feltárása, hogy az emberek mit definiálnak sikerként, kudarcként és a hit elemeiként. Hiszem, hogy minden közösségben megvannak a saját definícióink ezekre a fogalmakra, és remélem, hogy jó mentor leszek, aki segíthet a diákoknak megvalósítani az álmaikat az edutainment gondolatán keresztül. Azt is gondolom, hogy egy olyan iskola, mint az ISD, egy olyan hely, ahol a legjobb önmagunkat adhatjuk tudományos, szociális és érzelmi szempontból is.
Földrajz és testnevelés szakos diplomámat Nyíregyházán szereztem, majd Pécsett testnevelő tanár MSz diplomát.
Nem sokkal a diploma megszerzése után feleségemmel az Egyesült Királyságba költöztünk. Volt szerencsém a Cambridge-i Egyetem Fitness Központjának fitneszmenedzsereként csodálatos tanárokkal és professzorokkal együtt dolgozni. Ez a pozíció lehetővé tette számomra, hogy megértsem, az egészséges és aktív életmód létfontosságú szerepet játszik az emberek kognitív és érzelmi fejlődésében.
.
A fitneszmenedzseri feladatköröm mellett mindig segítettem a Cambridge környéki helyi tornaklubnak, ami segített abban, hogy elgondolkodjak a saját tanítási gyakorlatomon, és felfedezzem a különböző tanítási módszereket.
Az Egyesült Királyságban töltött karrieremet követően visszatértem Debrecenbe, hogy a magyar oktatási rendszerben tanítsak testnevelést. Emellett abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a DVSC Labdarúgó Akadémián menedzserként dolgozhatok sajátos nevelési igényű gyerekekkel. Felemelő érzés egy olyan professzionális környezetben dolgozni, ahol a gyerekek biztonságban érezhetik magukat, elismerést kapnak a kemény munkájukért, miközben jól érzik magukat. Számomra ez sokkal több, mint fociedzés, mert az olyan apró eredmények, mint a mosoly az arcukon, kivételes eredménynek számítanak.
Az, hogy fiatalon tornász lettem, egész életemet meghatározta. Segített megérteni a kemény munka és az öröm fontosságát. A nevelési értékek mellett az élvezetet tartom a legfontosabbnak.
Matematika és testnevelés szakos diplomámat Nyíregyházán szereztem, majd Pécsett testnevelő tanár MS fokozatot. Nem sokkal a diploma megszerzése után férjemmel Angliába költöztünk, ahol különböző iskolai és óvodai keretek között versenyszerű és nem versenyszerű tornaórákon szereztem hírnevet.
A City of Cambridge torna klub tulajdonosaként és vezető edzőjeként több mint 500 tornász munkáját koordináltuk heti rendszerességgel, irányítottuk edzőiket és mentoráltuk őket.
Cambridgeshire-ben több általános iskolai testnevelő tanárral is együttműködtem, hogy segítsek nekik a helyi torna tanterv fejlesztésében.
Az Angliában szerzett tapasztalataim segítettek felismerni, hogy a mozgás minden magasabb rendű tanulási tevékenység alapja. Abszolút fontos a beszéd, az olvasás és az írás megtanulásában, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni az első 7 életév minőségi mozgásfejlesztését.
Miután visszaköltöztem Debrecenbe, az elmúlt 8 évben a magyar oktatási rendszerben egy népszerű debreceni általános és középiskolában csiszoltam tanári képességeimet.
Célom, hogy minél több embert irányítsak egy egészséges, aktív és szellemileg kiegyensúlyozott élethez. Imádom látni, ahogy a diákjaim fejlődnek és elérik a céljaikat - ez az, ami hajt, és ezért örülök annak a lehetőségnek, hogy az ISD közösségének tagja lehetek.
Az egyetemi éveim alatt lehetőségem volt egy kulturális csereprogram keretében az USA-ba utazni. Három nyarat töltöttem a Michigania táborban, Boyne Cityben, Michigan államban. Erre az időre úgy gondolok, mint egy életet megváltoztató élményre, amely örökre megváltoztatta az elmémet és a gondolkodásmódomat.
Szeretem megismerni a különböző kultúrákat és hagyományokat, ezért nagyon örülök, hogy csatlakozhatok az ISD sokszínű közösségéhez.
Izgatottan várom, hogy az IB rendszerben dolgozhassak, mert úgy gondolom, hogy a módszerei összhangban vannak a tanítási filozófiámmal. Arra törekszem, hogy diákközpontú tanulási környezetet teremtsek, és úgy vélem, hogy - különösen a fiatal tanulók esetében - a diákok kíváncsiságára, kreativitására és az új dolgok megtapasztalására való hajlandóságára kell építenünk. Az IB módszerei lehetővé teszik a gyerekek számára, hogy akadémiai szempontból fejlődjenek, miközben az érzelmi és szociális jólétükre is összpontosítanak.
Szabadidőm nagy részét a családommal, barátaimmal és két kutyámmal, Boscóval és Rudival töltöm. Emellett szeretek olvasni és filmeket nézni.
Véleményem szerint a felfedezés alapú oktatás segít a gyerekeknek jobban megérteni a világot és mivel hiszek az élethosszig tartó tanulásban, így kíváncsian várom, hogy többet megtudjak az IB rendszerről és arról, hogy hogyan tudja ez a program növelni a tanulás és a tanítás hatékonyságát.
Aryné Kállai Orsolya
Felső tagozat / Nemzetközi Érettségi Program
Angliában eltöltött 11 évem alatt testnevelést és földrajzot taníthattam a helyi iskolában, ahol csiszolhattam a képességeimet és megismerhettem a sokszínű oktatási világot. Emellett Edexcel diplomát szereztem dráma és színészetből, ami egy kreatív dimenzióval bővítette tanári repertoáromat.
Pedagógusként megtett utamat az emberekkel való munka iránti szeretetem alakította, különösen azokkal a diákokkal, akiknek elkötelezettek a tanulás és a fejlődés mellett. Szeretnék egy olyan környezetet kialakítíni, ahol a diákok inspirálva, kihívások elé állítva és felhatalmazva érzik magukat arra, hogy kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket. Vívóedzőként rengeteg tapasztalatot és lelkesedést hozok a szerepembe. Hiszek a sport átalakító erejében és a fegyelem, a csapatmunka és a sportszerűség értékeiben, amelyeket a vívás közvetít a fiatal sportolókban.
Örömmel járulok hozzá az ISD élénk közösségéhez, és szívesen dolgozom együtt olyan kollégákkal, akik ugyanúgy elkötelezettek az oktatás kiválósága iránt. Biztos vagyok benne, hogy együtt az életben is hasznos élményeket és tudást teremtünk diákjaink számára.
Mielőtt Magyarországra jöttem, 2 évig dolgoztam a Davao Del Norte Állami Főiskolán, mint adminisztratív asszisztens. Segítettem a BSc élelmiszer-technológia, halászat, tengerbiológia és erdészet programvezetőit a különböző programok működtetésében, biztosítva, hogy minden tudományos és programkövetelmény megfeleljen az akkreditációs intézmények által megkövetelt szabványoknak.
Az IB tanterv teljesen más, mint amivel először találkoztam és dolgoztam, de nagyon nagy hatással volt rám. Hiszem, hogy ezzel a fajta tanulással a gyerekek felfedezhetik, alkothatnak és fejleszthetik magukat a tanáraik vezetésével, hogy a jövőben felelős, magabiztos és sikeres felnőttekké váljanak. Az IB tanítási módszerei nem csak a különböző tudományos tantárgyak elméleteit tanítják meg a diákoknak, hanem azt is, hogyan kell alkalmazni ezeket az elméleteket a valós élethelyzetekben, segítve a diákokat a kritikus gondolkodás, a gyakorlati, érzelmi és fizikai készségek fejlesztésében.
Magyar nyelv és irodalom tanárként diplomáztam, ezen kívül PhD fokozatot szereztem modern nyelvészetből. Emellett hon- és népismeret (néprajz és néptan) tanárként, valamint muzeológusként is szereztem képesítést. Mivel a nyelvek, a azok felépítése, struktúrája biológiai szempontból is érdekelt, mérnöki diplomát szereztem alapvetően a biológiára szakosodva (BSc). Az itt szerzett biostatisztikai tudást PhD munkám során is sikerrel alkalmaztam. Később aztán ezt a diplomát, valamint korábban szerzett muzeológia, restaurátori tudásomat felhasználva a kémiatanári diplomát is elvégeztem (MSc).
Úgy vélem, hogy az a tanár vagyok, aki hangsúlyozza a tudományok transz- és interdiszciplináris jellegét, s ezt a gyermekkel is igyekszem láttatni és megértetni. Ez a fajta gondolkodásmód ráadásul az IB rendszer alapvető részét képezi. Amellett, hogy ezt az szemléletet hangsúlyozom az óráimon, energikus, valamint megértő tanulási környezetet építek fel az osztályteremben. Szeretem tanítani a gyerekeket, és szeretem megmutatni nekik a körülöttük lévő világ sokféle értelmezési és értési lehetőségét.
Debrecenben születtem, Magyarországon. Olyan háztartásban nőttem fel, ahol szorgalmas és nyitott emberek vettek körül. Középiskolásként volt szerencsém az egyik debreceni kétnyelvű iskolába járni, ahol beleszerettem az angol nyelvbe. A Debreceni Egyetemen 2022-ben végeztem angol-történelem szakos tanárként.
Pedagógusként hiszek abban, hogy nem csak ismereteket kell átadnom a világról, hanem segíteni kell a diákoknak, hogy a legjobb önmaguk lehessenek. Így arra bátorítom a tanulókat, hogy gondolkodjanak a megszokott kereteken kívül, legyenek kockázatvállalók és kedvesek másokkal.
Mielőtt Mianmarban éltem és dolgozotam, fotográfiatanár voltam Las Vegasban, Denverben és New Yorkban. Jelenleg olyan munkákat készítek, amelyek kapcsolatot teremtenek a hétköznapi fotográfia, a közösségi média, a hiábavalóság és a vágyakozás között.
Szeretném, ha diákjaim a kortárs képalkotás és a digitális írástudás élvonalába tartoznának, hogy az online platformok reflektív felhasználói lehessenek. Arra ösztönzöm a diákjaimat, hogy vegyenek részt a képkészítés világában, hogy kritikusan viszonyuljanak a médiumhoz. Akár a TikTok számára készítenek tartalmat, akár az Instagramra posztolnak, akár a feltörekvő platformokkal és alkalmazásokkal foglalkoznak, a digitális média minden aspektusában részt vesznek. A művészet tanulmányozása és készítése révén a diákok ráhangolódnak a komplexitásra; megtanulják felismerni a mindennapi élet leghétköznapibb pillanatai és cselekedetei mögött is meghúzódó kulturális döntéseket, és elgondolkodnak azon, hogy vajon ők maguk is ilyen döntéseket kívánnak-e hozni.
Fodor Angéla
Dél-Koreában, Kínában, Szaúd-Arábiában és Albániában, különböző korosztályok számára tanítva az angolt és a természettudományt, mind online, mind pedig hagyományos tantermekben. Oktatóként hiszek abban, hogy nem csupán lexikális tudást adok át. Alapvető fontosságú, hogy a tanárok felismerjék a saját továbbtanulásuk fontosságát annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudják tanítani diákjaikat. Ennek azonban nemcsak a tudományos részét kell magában foglalnia, hanem ki kell terjeszteni az intellektuális, érzelmi, társadalmi, fizikai, kreatív, esztétikai és spirituális potenciál területekre is. Így az oktatók erős kapcsolatot alakíthatnak ki minden egyes tanulóval, és egy magasabb szintű teljesítményt tudnak kihozni a diákokból. A gyerekek biztonságban akarják érezni magukat, elismerésre vágynak a munkájukért, és emelett szórakozni is akarnak a barátaikkal. A pedagógus feladata, hogy ezeket a szempontokat felajánlja tantermében annak érdekében, hogy a megfelelő tanulási közösség kialakulhasson. Ha egy oktató biztonságos és szórakoztató légkört tud biztosítani, amely a holisztikus tanulásra is összpontosít, akkor egy magasabb teljesítményre összpontosító tanulói közösséget hozunk létre együtt. Az iskolán kívül általában olyan tengerpartot keresek, ahol egy jó könyv mellett pihenhetek. Élvezem, hogy sokat utazom csodálatos feleségemmel, új recepteket próbálok ki a konyhában, megpróbálok megtanulni koreaiul, és igyekszem időt szánni a barátaimra és a családomra. Várom, hogy új fejezetet kezdhessek az ISD-vel, és tudom, hogy együttműködő és sikeres évünk lesz.
Középiskolai tanulmányaim alatt Angliában éltem, ami meghatározó volt számomra. Egyetemi tanulmányaimat Budapesten végeztem, itt szereztem angol nyelv és irodalom tanár illetve holland bölcsész diplomát. Később a Budapesti Gazdasági Egyetemen tanultam PR szakirányon.
Több mint 10 évig tanítottam angolt különböző korosztálynak, alsó tagozattól az egyetemig. Ezt követően egy PR ügynökségnél helyezkedtem el, ahol nagy kreatívitást igénylő izgalmas feladataim voltak, azonban az ott eltöltött évek után visszavágyódtam a tanári pályára.
Nagyon örülök, hogy az ISD-ben taníthatok, az iskola pozitív és támogató környezete közel áll hozzám. Angoltanárként segítem diákjaimat abban, hogy önállóan gondolkodó kreatív személyek legyenek.
Szabadidőmben szeretek a családommal, barátaimmal lenni, szeretek olvasni és varrni.
Az IB tanterve és menete a számomra legkedvesebb, hiszen számtalan fejlődési lehetőséget biztosít a gyerekeknek. Ha meg kellene említeni egy párat a személyes projekt, a belső értékelés, az Extended Essay (Érettségi záró esszé), a Theory of Knowledge (ToK), vagyis Tudáselmélet és a kedvencem, a Közösségi Szolgálat Projekt mind olyan része az IB oktatási programjának, ami egyedülálló lehetőség a diákok számára. Az IB egy igényes és kihívásokkal teli tanterv, de átgondolt, kritikusan gondolkodó embereket nevel (a tanárokat és a szülőket/gondviselőket is beleértve), akikre a világnak szüksége van.
Az ISD-nél a matematika tanítására és a CAS program építésére fogok koncentrálni csodálatos emberekkel. Számomra a matematika szépsége abban rejlik, hogy kíváncsisággal és kitartással kutatjuk a végső igazságot. A matematika egyszerre művészi, tudományos és filozófiai. Elkötelezett vagyok abban, hogy ezt a szépséget egy együttműködő és biztonságos osztályteremben közvetítsem a diákjaimnak. Matematikai óráim tele vannak "aha-pillanatokkal", élénk beszélgetésekkel, őszinte kérdésekkel, elgondolkodtató projektekkel és folyamatos visszajelzésekkel.
A matematika tanításán kívül szeretek olvasni és ismeretlen területeket felfedezni. A CAS így rezonál rám, és ezért vagyok büszke arra, hogy IB-oktató vagyok - azért vagyunk itt együtt, hogy holisztikusan fejlődjünk, mindent megismerjünk magunk körül, megosszuk az élethosszig tartó tanulás örömét és törődjünk egymással.
Amikor nem tanítok, szeretek futni, túrázni, kerékpározni, főzni, utazni, kávézni és teázni, fényképezni, filmeket és dokumentumfilmeket nézni, klasszikus zenét hallgatni és nyelveket tanulni.
Zenetanárként közreműködtem a zenei tanszékek nemzetközi oktatás és multikulturális környezetben történő fejlesztésében, nemzetközi színvonalú zenei tantervek kidolgozásában, tanórán kívüli zenei tevékenységek vezetésében: hangszeres feladatok, zenekarok, együttesek, musicalek megvalósítását vezettem, valamint bátorítottam minden iskolai tanulót és kollegát, hogy részt vegyenek az iskola zenei életében. Ezen tapasztalatok mellett az MYP és a PYP csapatvezetője, valamint az EAL tanszékek tagja voltam, hozzájárulva az EAL tantervének az IB -vel egyidejű kialakításához.
Volt szerencsém számos rangos nemzetközi iskolában dolgozni, amelyek mindegyike IB tanúsítvánnyal rendelkezik. Kiváltság számomra, hogy hihetetlen tanárokkal és diákokkal dolgozhattam együtt a világ minden tájáról. Nagy öröm és megtiszteltetés, hogy bővíthetem nemzetközi tanári tapasztalataimat, és hozzájárulhatok az lSD közösség építéséhez.
Nemzetközi oktatási tapasztalatom hamarabb kezdődött, mint a szakmai, mivel az IBDP hallgatója voltam. Ezek csodálatos, de szigorú évek voltak, melynek tapasztalatai fiatalon példátlan módon nyitották meg előttem a világot. Ez a tapasztalat azóta is elkísér és azt mutatja azóta is, hogy az IB oktatás minden fiatal számára kiváltságos. Ahogy én magam is tapasztaltam, valóban ezek az utak az élethosszig tartó tanulási folyamatok: a kultúrák iránti nyitottsághoz, valamint együttérző és gondolkodó emberré váláshoz. A diákokban tudatosítja, hogy a kultúrák közötti egyetértés, tisztelet és tolerancia révén egy jobb és békésebb világot tudunk közösen megteremteni.
Oktatási tapasztalataimat közép-, középiskolás és általános iskolás diákok tanítása gazdagította, átfogó és magával ragadó megközelítést fejlesztve a kémia, a fizika és a biológia területén. A kíváncsiság és a kritikus gondolkodás ösztönzésével célom egy biztonságos és befogadó osztálytermi környezet megteremtése, ahol minden gyermek egyediségét tiszteletben tartják és értékelik.
Az International Baccalaureate megközelítése nagyon tetszik nekem, mivel összhangban van azzal a hitemmel, hogy minden egyes diákban rejlő potenciált ki kell aknázni. Célom, hogy a fiatal elméket a tudomány csodálatos világán keresztül arra ösztönözzem, hogy értékes tagjává váljanak társadalmunknak.
A tanításon kívül a tudományok szerelmeseként szeretek a természetben lenni, aktívan mozogni, finom és egészséges ételeket főzni, és egy jó könyvet olvasni egy csésze kolumbiai kávé mellett. Igyekszem a mentális jólétemet a családommal és a barátaimmal töltött minőségi idő megbecsülésével előtérbe helyezni.
Alig várom, hogy szakértelmemet és lelkesedésemet az ISD-ben kamatoztathassam, és inspiráljam a fiatal tanulókat, hogy elérjék teljes potenciáljukat.
Interkulturális kommunikációból mesterdiplomával rendelkezem, valamint egyetemi végzettségem modern nyelvek és nyelvészet szakon, szociológia szakiránnyal. Pedagógusként megtiszteltetés volt számomra spanyol nyelvet tanítani a legkülönbözőbb korosztályoknak, az első osztályosoktól az egyetemi hallgatókig. Tanítási feladataim az AP, PYP és MYP tantervek mellett a spanyol nyelv minden szintjét lefedték.
A tanórákon kívül szívesen töltöm az időmet az Ukrajnából kimenekített kutyámmal, Tartufóval, szeretek új recepteket kipróbálni a barátaimmal és a családommal, imádok új helyekre utazni és új nyelveket tanulni.
Ruth Bader Ginsburg egyszer azt mondta: "A valódi változás, ami tartós változás, lépésről lépésre történik". Ez az idézet mindig arra ösztönöz, hogy kockázatot vállaljak, hogy kockáztassak. De ami a legfontosabb, hogy pozitív hatást gyakoroljak azokra a helyekre, ahol járok, az emberekre, akikkel találkozom, a diákokra, akiket tanítok, és a közösségre, ahol élek.
Örömömet lelem az utazásban és a nyelvtanulásban. Jelenleg a magyar nyelv lenyűgöző világába merülök el. Az akadémiai tanulmányokon kívül a futás, az olvasás és a főzés is érdekel.
Az International Baccalaureate program végzőseként szilárdan hiszek abban, hogy a program felbecsülhetetlen értékű kutatói készségekkel ruházza fel a diákokat, amelyek elősegítik az alkalmazkodóképességet a folyamatosan változó világunkban. Pedagógusként teljes szívemből támogatom az IB megközelítést, mivel képes a diákok személyes és tanulmányi fejlődését elősegíteni. A program arra ösztönzi a diákokat, hogy felfedezzék és kutassák a világot, miközben felelősséget vállalnak saját tanulási útjukért, amit a tanárok és a társaik támogatnak.
Tanítási stílusomban a diákjaim személyiségének megértését helyezem előtérbe, hogy kényelmes és ösztönző tanulási környezetet tudjak teremteni. A diákjaimmal közös érdeklődési körök azonosításával olyan vonzó és releváns órákat tervezek, amelyek megfelelnek az egyéni igényeknek. Hatalmas lelkesedéssel tölt el, hogy az ISD csapatának tagja lehetek, és alig várom, hogy hozzájáruljak az intézmény fejlődéséhez.
Az IB számomra egy rendkívül hasznos és előremutató oktatási program, mert nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a diákokat mindvégig a kíváncsiságra és az önálló kutatásra ösztönözze. Fontos számomra, hogy a természettudományt olyannak érezzék, amit a diákok aktívan megtapasztalhatnak és amiben részt vehetnek. Szeretném, ha az osztályomban a diákok ugyanazt a fajta szívmelengető támogatást éreznék, melyek az én középiskolai tapasztalataimat is olyan emlékezetessé tették. Minden diáknak alapvető joga, hogy egy olyan környezetben keresse a válaszait kérdéseire, mely biztonságos, így válik belőle megfontolt, mégis kockázatvállaló személy. Őszintén hiszem, hogy minden gyermek egyedi, és a saját értékeivel járulhat hozzá a természettudomány órákhoz, valamint az általunk épített közösséghez.
Southwick Eleonóra
életemben” piackutatással foglalkoztam. A céges karrieremet követően visszatértem az iskolapadba és pedagógiai diplomát szereztem a kanadai Ontario tartományban, és ezt követően vette kezdetét az a nemzetközi tanítási utam, ami először a thaiföldi Bangkokba vitt el, ahonnan aztán egy jóval kisebb és csendesebb városba költöztem, a moldovai Chisinauba. Szeretem az osztálytermi munka izgalmát és különösen az alsó tagozatos tanulókkal való munkát, ahol minden nap más, mint az előző. Pedagógiai módszerem egy olyan tanulási környezet létrehozásán alapul, amely elősegíti a körülöttünk lévő iránti kíváncsiságot. Szeretem arra ösztönözni a diákjaimat, hogy lépjenek ki a megszokott kereteikből. Tanári pályafutásom során számos tanterv szerint volt már alkalmam dolgozni, de különösen nagy örömmel tanítok a PYP kereteiben, mivel a tanulók kíváncsisága az, ami a felfedezés folyamatán keresztül a tanulási folyamatot motiválja. Ezen folyamat során a tanár szerepe az, hogy támogatást nyújtson az egyes tanulóknak, miközben ők bejárják saját tanulási pályájukat. Amikor éppen nem dolgozom, akkor leginkább barátaim és családtagjaim – különösen a férjem és nemrég született kislányom – társaságában szeretek időt tölteni, vagy számos hobbim valamelyikével foglalkozom, mint amilyen az olvasás, a kártya- és más társasjátékok, a sütés-főzés, az utazás, a kötés, vagy éppen a filmnézés.
Szegedi Szilvia
Tanulást segítő tanárok
Vilmányi Nóra
Miután végeztem a főiskolán, egy számítástechnikai cégnél kezdtem dolgozni, ahol hamar rájöttem, hogy a képességeimet és a lelkesedésemet nem használom ki eléggé. Most már 21 éve, hogy otthagytam azt a munkát, azért, hogy az oktatásban építsek karriert. Az évek során a legkülönbözőbb helyeken dolgoztam és tanítottam Mississippitől Saipanig, és egy percig sem bántam meg a döntést. A családommal hamar beleszerettünk a különböző helyekbe, éltünk az USA egyes részein, Dél-Koreában és az Északi-Mariana-szigeteken. Most izgatottan várjuk, hogy az ISD közösség részévé váljunk itt Magyarországon.
Oktatási filozófiám szilárdan áll a változatos oktatási tapasztalatok sarokkövén, amely kiterjed a szociális/érzelmi tanácsadásra, a szabadtéri oktatásra, a veszélyeztetett fiatalok mentorálására, az angol tanulásra idegennyelvként, a főiskolai tanácsadásra, a kutatásra és a történelemre a nemzetközi osztályteremben, mindezt számtalan személyes és szakmai fejlesztési projekttel erősítve. Filozófiám egyszerű: légy felkészült, légy aktív, légy támogató, légy rugalmas, érezd jól magad, és végezz jó munkát. Alig várom, hogy támogathassam az ISD diákjait, miközben végigjárják a MYP és DP éveinket, és elkezdenek terveket készíteni az ISD utáni életre. Remélem, segíthetek nekik felfedezni, hogy mi az, ami ugyanolyan lendületet ad nekik, mint amilyet én kapok az iskolai tanácsadástól.
Rácz Sarolta
Szenvedélyesen szeretek gyerekekkel dolgozni és támogatni őket abban, hogy felismerjék erősségeiket és hogy önálló, felelősségteljes, hosszú életen át tartó tanulókká váljanak. Nagyra értékelem a szülőkkel valamint a tanárokkal való együttműködést és partnerséget egy olyan támogató környezet megteremtésében, amelyben a gyerekek biztonságban érezhetik magukat és fejlődhetnek.
Szakmai érdeklődésem erősen fókuszál a harmadik kultúrájú gyerekekre (ők olyan gyerekek, akik a szüleik kultúrájától vagy nemzetiségétől eltérő környezetben nőnek fel) és a kutyás terápiára.
Hálás vagyok, hogy egy ilyen befogadó, támogató és pezsgő közösség részévé válhatok az ISD-nél!