Tanulást segítő szolgáltatások

Hisszük, hogy a diákok akkor fejlődnek legjobban, ha tanáraik felismerik az egyéni erősségeiket és támogatják fejesztendő területeiket. Célunk, hogy célzott tanácsadással és személyes segítségnyújtással tartalmas tanulási tapasztalatokat nyújtsunk a gyerekeknek, gazdagítsuk interkulturális kapcsolataikat, és segítsük őket a mielőbbi beilleszkedésben.

A diák fejlődése áll pedagógiai munkánk középpontjában. Iskolánkban a diákok kutatásalapú, tanulóközpontú tanítással mélyítik el tudásukat, valamint fejlesztik képességeiket. A tananyag megértése és valós alkalmazása kiemelt fontosságú.

Iskolai tanácsadók

Tanácsadói gyakorlatunk a Nemzetközi Iskolai Tanácsadók Szövetsége (ISCA) irányelvei alapján működik.

“A diákok olyan környezetben tanulnak a legjobban, amelyben elismerik őket, tiszteletteljesen bánnak velük, támogatják őket, biztonságban érzik magukat és befogató közegben vannak. Az ISCA módszereinek alkalmazásakor a méltányosságot és az összetartozást tartjuk szem előtt, hiszen ez elengedhetetlen, ha javítani szeretnénk a tanulók eredményeit. Fontos, hogy előítéletektől és elnyomástól mentes, biztonságos iskolai kultúrát teremtsünk.”

Az ISCA tanulói normák

Iskolapszichológus

Az ISD-ben minden diák és a közösség minden tagja számára rendelkezésére áll az iskolapszichológus. Az ISD iskolapszichológusa támogatja a diákok tanulmányi, szociális és érzelmi fejlődését. Ezen kívül konzultációt nyújt, értékel, és aktív megelőző intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy segítsen a tanulóknak leküzdeni a nehézségeket.

A kívánt eredmények elérése érdekében az iskolapszichológus az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • pszichológiai méréseket végez a tanulási és viselkedési nehézségek azonosítása érdekében;
  • tanácsadással és támogatással segít a lelki problémákkal küzdő tanulóknak;
  • együttműködik a tanárokkal és a szülőkkel, szükség esetén beavatkozik és segít különböző alkalmazkodási technikák kidolgozásában;
  • támogatja a szociális vagy érzelmi kihívásokkal küzdő tanulókat, például zaklatás, alacsony önbecsülés, érzelmi kontroll vagy családi problémák esetében;
  • segít a családoknak és az iskolának krízishelyzetek kezelésében;
  • útmutatást nyújt a felsőoktatás és a karrier tervezéséhez.

Tevékenységünk középpontjában a diákok teljeskörű támogatása áll, amely a szociális és érzelmi fejlődésükre, valamint a tanulmányi és karrierlehetőségekre összpontosít.

A diákok érzelmi intelligencia fejlesztésére külön tantárgyi órákat szervezünk, melynek tantervét a Second Step program alapján állítottuk össze. Kiscsoportos foglalkozások keretében megoldásközpontú gyakorlatokra koncentrálunk.

A diákoknak az alábbi területeken tudunk segíteni:

  • új diákok beilleszkedése;
  • szorongáscsökkentés;
  • szociális készségek erősítése, beleértve célmeghatározás, problémamegoldást, hatékony kommunikáció;
  • érzelmi jólét kialakítása;
  • krízisintervenciókban;
  • teljeskörű továbbtanulási tanulmányi tervezés;
  • egyetemi tanácsadás.

Ismerje meg a tanácsadóinkat:

Aleksandra Semaan

TANÁCSADÓ (ÓVODA, ALSÓ TAGOZAT)

A nevem Ola Semaan. 2022 augusztusában csatlakoztam az ISD-hez két gyermekemmel együtt, és óvodásokkal illetve PYP diákokkal dolgozom tanácsadóként. Több mint tizenkét éve gyűjtögetem a tapasztalatokat nemzetközi iskolai tanácsadóként Lengyelországban, Kínában, Spanyolországban, Katarban, az Egyesült Arab Emírségekben és Angliában.

Szenvedélyesen szeretek gyerekekkel dolgozni és támogatni őket abban, hogy felismerjék erősségeiket és hogy önálló, felelősségteljes, hosszú életen át tartó tanulókká váljanak. Nagyra értékelem a szülőkkel valamint a tanárokkal való együttműködést és partnerséget egy olyan támogató környezet megteremtésében, amelyben a gyerekek biztonságban érezhetik magukat és fejlődhetnek.

Szakmai érdeklődésem erősen fókuszál a harmadik kultúrájú gyerekekre (ők olyan gyerekek, akik a szüleik kultúrájától vagy nemzetiségétől eltérő környezetben nőnek fel) és a kutyás terápiára.
Hálás vagyok, hogy egy ilyen befogadó, támogató és pezsgő közösség részévé válhatok az ISD-nél!

Whitney Altizer

TANÁCSADÓ (FELSŐTAGOZAT)

A nevem Whit Altizer, és 2022 augusztusa óta én vagyok az új DP/MYP tanácsadó . Debrecenben élek feleségemmel és két gyermekemmel, akik az ISD diákjai. Az Egyesült Államok délkeleti részén nőttem fel, ahol arról álmodoztam, hogy a kisvárosomon kívül is láthatom majd a világot. Nagyon izgatottan várom, hogy az ISD egyre növekvő nemzetközi közösségének a részévé váljak, és még többet tanuljak a gazdag magyar történelemről és kultúráról.

Miután végeztem a főiskolán, egy számítástechnikai cégnél kezdtem dolgozni, ahol hamar rájöttem, hogy a képességeimet és a lelkesedésemet nem használom ki eléggé. Most már 21 éve, hogy otthagytam azt a munkát, azért, hogy az oktatásban építsek karriert. Az évek során a legkülönbözőbb helyeken dolgoztam és tanítottam Mississippitől Saipanig, és egy percig sem bántam meg a döntést. A családommal hamar beleszerettünk a különböző helyekbe, éltünk az USA egyes részein, Dél-Koreában és az Északi-Mariana-szigeteken. Most izgatottan várjuk, hogy az ISD közösség részévé váljunk itt Magyarországon.

Oktatási filozófiám szilárdan áll a változatos oktatási tapasztalatok sarokkövén, amely kiterjed a szociális/érzelmi tanácsadásra, a szabadtéri oktatásra, a veszélyeztetett fiatalok mentorálására, az angol tanulásra idegennyelvként, a főiskolai tanácsadásra, a kutatásra és a történelemre a nemzetközi osztályteremben, mindezt számtalan személyes és szakmai fejlesztési projekttel erősítve. Filozófiám egyszerű: légy felkészült, légy aktív, légy támogató, légy rugalmas, érezd jól magad, és végezz jó munkát. Alig várom, hogy támogathassam az ISD diákjait, miközben végigjárják a MYP és DP éveinket, és elkezdenek terveket készíteni az ISD utáni életre. Remélem, segíthetek nekik felfedezni, hogy mi az, ami ugyanolyan lendületet ad nekik, mint amilyet én kapok az iskolai tanácsadástól.

Vilmányi Nóra

ISKOLAPSZICHOLÓGUS

Rácz Sarolta

FEJLESZTŐ PEDAGÓGUS

Gyakran ismételt kérdések

Miért forduljon egy diák iskolai tanácsadóhoz?

Bármelyik gyerek szembesülhet olyan kihívásokkal, amelyek hatással vannak az iskolai teljesítményére és a mentális jólétére egyaránt. Ezek közé tartozhat többek között a szorongás, az iskolai beilleszkedés, az önbecsülési problémák és az érzelemszabályozás.

Hogyan néz ki a tanácsadási folyamat az ISD-ben?

A diákok önállóan kérhetnek segítséget a tanácsadóktól, vagy iskolapszichológustól. A szakemberek is megkereshetik a tanulókat a tanár vagy a szülő aggodalma miatt. Az iskola nem nyújt hosszú távú terápiát, de igény szerint szülői egyeztetésre kerülhet sor a folytatással kapcsolatosan..
Ha a probléma a tanácsadási tevékenységi körön kívül esik, a tanuló szakmailag továbbirányítjuk.

Hogyan támogathatják az iskolai tanácsadók a szülőket/gondviselőket?

A szülőket a következő területeken támogatjuk:

  • a gyermekük szociális és érzelmi jólétével kapcsolatos aggodalmak,
  • kommunikációs nehézségék;
  • családi helyzetek megbeszélése, amely hatással lehet a tanuló iskolai viselkedésére;
  • rutinok kialakítása és az önállóság növelése (különösen kisgyermekeknél);
  • a fejlődési változások megértése;
  • tanácsadás a tanulmányi eredményekről és a karrierútról.

Hogyan kezeli az iskolai tanácsadó a magánélet védelmét és a titoktartást?

A diákokkal való kapcsolatunk alapja a bizalom és a titoktartás. Vannak azonban kivételek, amikor nem tudjuk bizalmasan kezelni az információkat. Ilyen esetre példa, amikor egy diák elmondja nekünk, hogy bántani akarja magát, bántani akar egy másik személyt, vagy valaki bántja őt.

Miért vesz igénybe egy tanuló tanulási támogatást?

Ahhoz, hogy a diákok megtalálják a számukra leghatékonyabb tanulási módszert, tanáraik és a tanácsadói csoport tagjai heti rendszerességgel szerveznek méréseket, ahol egyeztetik, mely tanulóknak van szüksége további segítségre a jobb eredmények elérése érdekében. Ha kell, szakemberek vizsgálják meg a diákokat, és a támogató csoporttól megkapják a szükséges segítséget.

Miért forduljon egy diák iskolapszichológushoz?

Több oka is lehet annak, ha egy diák – akár önszántából is – igénybe veszi egy iskolai tanácsadó segítségét. Ilyen területek lehetnek személyes vagy érzelmi kérdések, tanulmányi teljesítménnyel vagy szociális helyzetekkel kapcsolatos stressz vagy szorongás, vagy segítségnyújtás családi problémák estében.

Tanulási támogatás

Az International Baccalaureate (IB – Nemzetközi Érettségi Program) elkötelezett amellett, hogy minden diák számára befogadó és támogató tanulási környezetet biztosítson. Az IB iskolák számos tanulást támogató szolgáltatást nyújtanak annak érdekében, hogy minden diák teljes mértékben ki tudja használni a benne rejlő lehetőségeket.

Az IB iskolák tanulást támogató szolgáltatásai közé tartozhatnak:

  • Differenciált oktatás: a tanárok különböző tanítási stratégiákat alkalmaznak, hogy segítsék a tanulók eltérő tanulási igényeit.
    Ez jelenthet eltérő feladatsorok, vagy további források biztosítását, eltérő értékelési módok alkalmazását.
  • A kívánt eredmény elérése érdekében az iskolapszichológus számos szolgáltatást nyújthat.
    Azok a diákok, akiknek segítségre van szükségük, egyéni vagy kiscsoportos foglalkozáson vehetnek részt egy tanulást támogató szakember irányításával.
  • Technológiai támogatás keretén belül az IB iskolák különböző segítő technológiai módszereket biztosíthatnak a nehézséggel küszködő diákok számára, ilyen például a beszédfelismerő szoftver.
  • Tanácsadási szolgáltatások: az IB iskolák tanácsadási szolgáltatásokat nyújthatnak a tanulók szociális és érzelmi jólétének támogatása érdekében.
  • Szakmai fejlődés: Az IB iskolákban a tanárok folyamatos szakmai fejlesztésben részesülnek, hogy elsajátítsák a tanítás és a tanulás legjobb gyakorlatait, beleértve a különböző tanulási igényű tanulók támogatását célzó módszereket is.

Összességében az IB iskolák elkötelezettek amellett, hogy támogató és befogadó tanulási környezetet biztosítsanak a diákok számára.

A tanulás támogatása az óvodában
A gyógypedagógus az óvodapedagógusokkal és a szülőkkel együttműködve felméri a 3 éves gyermekek beszéd- és nyelvi fejlődését, valamint beszéd- és nyelvi szűrést végez az 5 éves gyermekek esetében. Figyelemmel kíséri az artikulációt és az olyan óvodai készségeket, mint a ceruzafogás, az általános ismeretek, a térbeli tájékozódás, szókincs és mondatalkotás, verbális memória, szem-kéz koordináció stb. (nyelvfüggetlenül).
Szükség esetén logopédiai és készségfejlesztő foglalkozásokat biztosít a gyermekek számára.

Tanulási támogatása az iskolában
A gyógypedagógus osztálytermi keretek között segít azoknak a diákoknak, akiknek nehézségeik vannak egy tantárgy tanulásában, és egyéni fejlesztő foglalkozásokat biztosít a tanulási nehézségekkel küzdő diákok számára. Együttműködik az osztályfőnökökkel annak érdekében, hogy segítsenek a diákoknak teljesíteni a feladatokat és megfelelni az elvárásoknak.
A tanárok javaslatra, a gyógypedagógus méréseket végez az iskolában, például szövegértés teszt, számtani teszt stb., és szükség esetén javasolhatja egy külső szakértő bevonását.

Ian McEwan

EAL KOORDINÁTOR (ALSÓ TAGOZAT)

Az oktatás bizalmat épít. A bizalom reményt szül. A remény békét teremt.
- Kǒngzǐ (孔子, Confucius)

Kanadai, angol anyanyelvű vagyok, több mint 18 éves tanári tapasztalattal. Az Egyesült Királyságban tanultam pedagógiát, emellett az USA-ban és Kanadában is szereztem tanári diplomát. Jelenleg beiratkoztam a College of New Jersey Master of International Education szakára.

Számomra a tanítás lehetőséget nyújt a folyamatos fejlődésre. Remélem, hogy tanítványaimban is el tudom ültetni a tanulás szeretetét, miközben saját tanulási szenvedélyemet is megosztom velük. Úgy érzem, hogy egy iskolában szükség van együttérző, erős és elkötelezett személyiségekre, akiket valóban foglalkoztat a gyerekekkel történő közös munka. Versenytársadalmunkban fontos, hogy a diákok ne csak szilárd keretű oktatásban részesüljenek, hanem olyan emberrel is tanuljanak, aki tisztában van az egyéni szükségleteikkel. Én ilyen ember vagyok, és mindig arra fogok törekedni, hogy a lehető legjobb pedagógus legyek.

Egyéb szenvedélyeim közé tartozik a kirándulás, szeretnem a természetet, valamint a kezemmel végzett restaurálás, javítás és alkotás. Ez a két szenvedély vezetett egy olyan élethez, amely tele van túrázással, kerékpározással, kempingezéssel. Dolgoztam síközpontban, búvár mester oktató és NACD barlangbúvár oktató vagyok, dolgoztam vitorlások legénységével, folyamatos együttműködésben vagyok a Mesterséges Zátony Egyesülettel (Artificial Reef Society), foglalkozom házak és csónakok építésével, elláttam búvármentési és búvártisztítási feladatokat, hobbim a számítógépek javítása, autók és motorkerékpárok felújítása. A változatos tapasztalataim során szerzett kézműves készségeimet arra tudtam használni, hogy támogassam a diákjaimat az önálló tanulási projektjeikben, a PYP kiállításokon és az iskolán kívüli tevékenységekben.

A diákjaimmal való hiteles kapcsolataimon keresztül ösztönzöm és táplálom az ambíciózus szellemű, szenvedélyes, önálló tanulókat, hogy van beleszólásuk az oktatásukba, és érezzék magukénak a tanulásukat. Tanulóközpontú pedagógus vagyok, aki a hisz a sokszínűség komoly értékében.

Sara Ladewig

ANGOL NYELVTANÁR

Belgium flamand nyelvű részén születtem, és amióta az eszemet tudom, szeretem az angol nyelvet!
Cambridge-ben elvégeztem az angol mint kiegészítő nyelv tanítása szakot, és általános iskolai tanárként diplomáztam. Emellett műveltségi coach képesítést is szereztem, ami segített abban, hogy ösztönző és hatékony módszereket dolgozzak ki arra, hogy megtanítsam a tanulóimat kommunikálni többféle formában, valamint megtanulják, hogyan osszák meg egymással az információkat.
Az elmúlt több mint 20 évben sok csodálatos helyen tanítottam angol nyelvet, például Görögországban, Luxemburgban, Észtországban, Oroszországban, Thaiföldön, Kínában, Indiában, és most izgatottan várom, hogy Magyarországon taníthassak és élhessek.
Az évek során olyan tanárrá fejlődtem, aki kapcsolatban áll a diákjaival, és aki biztonságos környezetet teremt, ahol mindenki az együttműködésen és a pozitív visszajelzéseken keresztül tanul. Erősen hiszek abban, hogy a diákokat arra kell bátorítani, hogy magukévá tegyék a tanulásukat, hogy a tanulás örömét kell beléjük sulykolni, miközben arra törekszem, hogy pozitív hatást gyakoroljunk a világunkra. A nyelvtanulás egy aktív és együttműködő folyamat, és szerencsésnek tartom magam, hogy a diákjaimmal együtt élethosszig tartó tanulásban lehet részem!

Giller Vivien

ANGOL NYELVTANÁR (FELSŐ TAGOZAT)

A nevem Giller Vivien. A felső tagozatos diákok angol tanára vagyok. Budapesti vagyok, családommal 4 éve költöztem Debrecenbe.
Középiskolai tanulmányaim alatt Angliában éltem, ami meghatározó volt számomra. Egyetemi tanulmányaimat Budapesten végeztem, itt szereztem angol nyelv és irodalom tanár illetve holland bölcsész diplomát. Később a Budapesti Gazdasági Egyetemen tanultam PR szakirányon.
Több mint 10 évig tanítottam angolt különböző korosztálynak, alsó tagozattól az egyetemig. Ezt követően egy PR ügynökségnél helyezkedtem el, ahol nagy kreatívitást igénylő izgalmas feladataim voltak, azonban az ott eltöltött évek után visszavágyódtam a tanári pályára.
Nagyon örülök, hogy az ISD-ben taníthatok, az iskola pozitív és támogató környezete közel áll hozzám. Angoltanárként segítem diákjaimat abban, hogy önállóan gondolkodó kreatív személyek legyenek.
Szabadidőmben szeretek a családommal, barátaimmal lenni, szeretek olvasni és varrni.

Fodor Angéla

ANGOL NYELVTANÁR (FELSŐ TAGOZAT)