Nemzetközi Érettségi Program

A középiskola alapjainak megerősítésével a diákok egyre inkább személyre szabottan tanulnak. A tanárok arra ösztönzik a diákokat, hogy több szemszögből közelítsék meg a témákat, miközben önálló kutatásokat végeznek, és aktívan részt vesznek a közösség életében.

Tanulás a gimnáziumban

A Nemzetközi Érettségi Program MYP és DP (Middle Years Programme – 9-10. évfolyam, Diploma Programme – 11-12. évfolyam) keretein belül kidolgozott magas követelményeket támasztó tantervünk felkészíti diákjainkat, hogy sikeresen helyt álljanak a magyar és a nemzetközi felsőoktatásban. A diákok kritikus gondolkodásának fejlődésével párhuzamosan a közösség felelősségteljes résztvevőivé válnak.

Magabiztos és önálló tanulók

A gimnázium a 9-12. évfolyamot foglalja magában, és két IB programot tartalmaz: a Middle Years Programme (MYP) a 9-10. évfolyamon és a Diploma Programme (DP) a 11-12. évfolyamon.

A 9-10. évfolyamon a diákok a magas követelményeket támasztó Diploma Programra készülnek fel, miközben különböző tanulási készségeket alkalmaznak: fejlesztik a kommunikációs, kutatási, gondolkodási, szociális és önmenedzselési készségeiket.

A 11-12. évfolyamon a diákok a felsőoktatásra készülnek az IB Diploma megszerzésével, amelyet a világ vezető egyetemei és munkaadói széles körben elismernek.

Az IB Diploma Program:

  • nemzetközi képesítés
  • növeli a felsőoktatásban történő tanulmányok lehetőségeit

DP Core

A DP központi magját tantárgycsoportok alkotják, amelyek három elemből állnak, és céljuk, hogy tovább bővítsék a tanulók tapasztalatait, és ösztönözzék őket az elsajátított tudásuk és készségeik aktív használatára.

  • A tudás elmélete (Theory of Knowledge – TOK) nevű tárgy lényege, hogy a diákok a tudás természetéről elmélkednek, azt vizsgálják, hogy honnan tudják azt, amiről azt gondolják, hogy tudják.
  • A kiterjesztett esszé (Extended Essay – EE), amely egy független, önálló kutatás, és egy 4.000 szavas dolgozattal zárul.
  • Kreativitás, cselekvés, szolgálat (Creativity, Activity, Service – CAS), amelynek során a diákok e három fogalomhoz kapcsolódó projektet valósítanak meg.

Jelenlegi Diploma Programme / Nemzetközi Érettségi Program

kurzus lehetőségek:

A DP-ben (Diploma Programme / Nemzetközi Érettségi Program) hat tantárgycsoport van, amelyek mindegyike különböző kurzusokat tartalmaz. A diákoknak minden csoportból legalább egy tantárgyat fel kell venniük. A diákok azonban választhatják, hogy egy bölcsészettudományi tantárgy helyett egy további természettudományi, társadalomtudományok vagy nyel tantárgyat tanulnak. A kurzusok évről évre igény szerint változhatnak. További információt a Diploma Programme kézikönyvben talál az alábbi gombra kattintva.

1. csoport

Nyelvi és irodalmi tanulmányok
  • Angol A: nyelv és irodalom: középszint, emelt szint
  • Magyar A: irodalom: középszint, emelt szint

2. csoport

Nyelvtanulás
  • Angol B: középszint, emelt szint
  • Spanyol ab initio: középszint

3. csoport

Egyének és társadalmak
  • Üzletvezetés: középszint, emelt szint
  • Történelem: középszint, emelt szint

4. csoport

Természettudományok
  • Biológia: középszint, emelt szint
  • Kémia: középszint, emelt szint
  • Fizika: középszint, emelt szint

5. csoport

Matematika
  • Matematikai analízis: középszint, emelt szint

6. csoport

Művészetek
  • Vizuális kultúra: középszint, emelt szint

Napirend a DP-ben

Az iskolai 8:00-kor kezdődik és 15:20-kor ér véget, pénteken 14:50-kor hamarabb végződik az oktatás. A tanulóknak naponta 5 tanulási blokkjuk van, amelyek mindegyike 70 perces. Péntekenként egy blokkot a tanulói gyűlésekre és a házak megbeszélésekre fordítanak (az ISD diákjai négy házba vannak osztva).

Érettségihez szükséges feltételek (EN)
Mire az ISD diákjai elvégzik az iskolát, készen állnak a 21. század kihívásaira:

  • megértik a globális jelentőségű kérdéseket és magas szintű ismereteket szereznek a világ népei és kultúráiról,
  • értékelik saját kultúrájukat és személyes történelmüket, de mások értékeit és hagyományait is tisztelik,
  • tisztességesen és méltósággal bánnak másokkal, függetlenül etnikai hovatartozásuktól, nemüktől, társadalmi helyzetüktől, szükségleteiktől vagy hitrendszerüktől,
  • értelmes célokat tűznek ki és tudatos döntéseket hoznak,
  • tudatosítják erősségeiket és megismerik fejlesztendő területeiket, támogatva ezáltal személyes fejlődésüket,
  • felismerik annak fontosságát, hogy az életük különböző területeit – szellemi, fizikai és érzelmi – mennyire fontos egyensúlyban tartani, hogy jólétet teremtsenek maguk és mások számára,
  • hiteles, valós problémákkal foglalkoznak, rugalmasak, kreatívan és innovatívan gondolkodnak, valamint problémamegoldó stratégiákat és megoldásokat dolgoznak ki,
  • kritikusan fogalmaznak meg tényszerű, aktuális és vitatható kérdéseket, érvelnek és bizonyítható hipotézisekben hisznek.

Életképek az iskolából

Ami a tankönyvekben nincs benne: a 11. osztály TOK-kiállítása

| Gimnázium, Középiskola | No Comments
A TOK kiállítás, azaz a ‘Theory of Knowledge’ (Ismeretelmélet) egy kiváló példa arra, hogy az IB-oktatás hogyan segíti a diákokat érvényesülni ebben a kihívásokkal teli világban. A 11. évfolyamos diákok…

Várjuk felső tagozatos nyílt napunkra!

| Gimnázium, Középiskola | No Comments
Kedves Szülők! Egy jövőbiztos oktatást keresnek gyermekük számára, ahol kiegyensúlyozott mégis kihívásokkal teli környezetben fejlődhet? Az ISD várja Önöket március 22-én egy személyes nyílt napra, melyet kifejezetten a felső tagozatok…

Tanulói aktivitás és autonómia a dublini IB konferencián

| Gimnázium, Középiskola | No Comments
2023. október 8-án Dublin a világ minden tájáról érkezett szenvedélyes pedagógusokat és adminisztrátorokat látott vendégül az IB Globális Konferencián és a Heads World konferencián. E nagyra becsült szakemberek között Molly…

Óvoda

Alsó tagozat

Felső tagozat

Nemzetközi Érettségi Program