A középiskola alapjainak megerősítésével a diákok egyre inkább személyre szabottan tanulnak. A tanárok arra ösztönzik a diákokat, hogy több szemszögből közelítsék meg a témákat, miközben önálló kutatásokat végeznek, és aktívan részt vesznek a közösség életében.
Tanulás a gimnáziumban
A Nemzetközi Érettségi Program MYP és DP (Middle Years Programme – 9-10. évfolyam, Diploma Programme – 11-12. évfolyam) keretein belül kidolgozott magas követelményeket támasztó tantervünk felkészíti diákjainkat, hogy sikeresen helyt álljanak a magyar és a nemzetközi felsőoktatásban. A diákok kritikus gondolkodásának fejlődésével párhuzamosan a közösség felelősségteljes résztvevőivé válnak.
Magabiztos és önálló tanulók
A gimnázium a 9-12. évfolyamot foglalja magában, és két IB programot tartalmaz: a Middle Years Programme (MYP) a 9-10. évfolyamon és a Diploma Programme (DP) a 11-12. évfolyamon.
A 9-10. évfolyamon a diákok a magas követelményeket támasztó Diploma Programra készülnek fel, miközben különböző tanulási készségeket alkalmaznak: fejlesztik a kommunikációs, kutatási, gondolkodási, szociális és önmenedzselési készségeiket.
A 11-12. évfolyamon a diákok a felsőoktatásra készülnek az IB Diploma megszerzésével, amelyet a világ vezető egyetemei és munkaadói széles körben elismernek.
Az IB Diploma Program:
- nemzetközi képesítés
- növeli a felsőoktatásban történő tanulmányok lehetőségeit
DP Core
A DP központi magját tantárgycsoportok alkotják, amelyek három elemből állnak, és céljuk, hogy tovább bővítsék a tanulók tapasztalatait, és ösztönözzék őket az elsajátított tudásuk és készségeik aktív használatára.
- A tudás elmélete (Theory of Knowledge – TOK) nevű tárgy lényege, hogy a diákok a tudás természetéről elmélkednek, azt vizsgálják, hogy honnan tudják azt, amiről azt gondolják, hogy tudják.
- A kiterjesztett esszé (Extended Essay – EE), amely egy független, önálló kutatás, és egy 4.000 szavas dolgozattal zárul.
- Kreativitás, cselekvés, szolgálat (Creativity, Activity, Service – CAS), amelynek során a diákok e három fogalomhoz kapcsolódó projektet valósítanak meg.
Jelenlegi Diploma Programme / Nemzetközi Érettségi Program
kurzus lehetőségek:
A DP-ben (Diploma Programme / Nemzetközi Érettségi Program) hat tantárgycsoport van, amelyek mindegyike különböző kurzusokat tartalmaz. A diákoknak minden csoportból legalább egy tantárgyat fel kell venniük. A diákok azonban választhatják, hogy egy bölcsészettudományi tantárgy helyett egy további természettudományi, társadalomtudományok vagy nyel tantárgyat tanulnak. A kurzusok évről évre igény szerint változhatnak. További információt a Diploma Programme kézikönyvben talál az alábbi gombra kattintva.
1. csoport
Nyelvi és irodalmi tanulmányok
- Angol A: nyelv és irodalom: középszint, emelt szint
- Magyar A: irodalom: középszint, emelt szint
2. csoport
Nyelvtanulás
- Angol B: középszint, emelt szint
- Spanyol ab initio: középszint
3. csoport
Egyének és társadalmak
- Üzletvezetés: középszint, emelt szint
- Történelem: középszint, emelt szint
4. csoport
Természettudományok
- Biológia: középszint, emelt szint
- Kémia: középszint, emelt szint
- Fizika: középszint, emelt szint
5. csoport
Matematika
- Matematikai analízis: középszint, emelt szint
6. csoport
Művészetek
- Vizuális kultúra: középszint, emelt szint
Napirend a DP-ben
Az iskolai 8:00-kor kezdődik és 15:20-kor ér véget, pénteken 14:50-kor hamarabb végződik az oktatás. A tanulóknak naponta 5 tanulási blokkjuk van, amelyek mindegyike 70 perces. Péntekenként egy blokkot a tanulói gyűlésekre és a házak megbeszélésekre fordítanak (az ISD diákjai négy házba vannak osztva).
- megértik a globális jelentőségű kérdéseket és magas szintű ismereteket szereznek a világ népei és kultúráiról,
- értékelik saját kultúrájukat és személyes történelmüket, de mások értékeit és hagyományait is tisztelik,
- tisztességesen és méltósággal bánnak másokkal, függetlenül etnikai hovatartozásuktól, nemüktől, társadalmi helyzetüktől, szükségleteiktől vagy hitrendszerüktől,
- értelmes célokat tűznek ki és tudatos döntéseket hoznak,
- tudatosítják erősségeiket és megismerik fejlesztendő területeiket, támogatva ezáltal személyes fejlődésüket,
- felismerik annak fontosságát, hogy az életük különböző területeit – szellemi, fizikai és érzelmi – mennyire fontos egyensúlyban tartani, hogy jólétet teremtsenek maguk és mások számára,
- hiteles, valós problémákkal foglalkoznak, rugalmasak, kreatívan és innovatívan gondolkodnak, valamint problémamegoldó stratégiákat és megoldásokat dolgoznak ki,
- kritikusan fogalmaznak meg tényszerű, aktuális és vitatható kérdéseket, érvelnek és bizonyítható hipotézisekben hisznek.