Önkéntesség és fenntarthatóság

Az ISD támogatja az egyén és a közösség között létrejövő kölcsönösen előnyös, önkéntes együttműködések kialakítását, mivel hisszük ember és természet kölcsönös harmoniában tud igazán együttműködni.

A Debreceni Nemzetközi Iskolában az önkéntesség és fenntarthatóság ideológiájának fejlesztése beágyazódik az iskola pedagógiai programjába. Küldetésünk alapján műdödő szervezetként, az önkéntesség és a fenntarthatósági tanulás iránti elkötelezettségünk a szervezeti felépítésünkben is tükröződik. Minden tagozaton külön felelősök gondoskodnak a program kidolgozásáról és koordinálásáról. Fiatal iskola lévén programunk még gyerekcipőben jár, de a nemzetközi legjobb gyakorlatok alapján erős alapokat építünk.

Kitűzött célok

  • Együttműködés: Bátorítjuk a diákokat, hogy együtt dolgozzanak a projekteken, gyakorolják a csapatmunkát és a közös problémamegoldást. Kapcsolatokat építünk ki a helyi közösségekkel és szervezetekkel, hogy olyan támogatást tudjunk nyújtani, amire valóban szükségük van.
  • Tantervi integráció: A Service Learning projektek szorosan kapcsolódnak az iskolai tantervhez, az aktuális tananyagba integráltan dolgozunk rajta. Ezáltal összekapcsoljuk a tantárgyi tartalmat a való életben történő alkalmazással és a közösség igényeivel. Az IB oktatásban alapvető, hogy minden tantárgy minden tudományággal összefügg, a Service Learning projekteknél sincs ez másképp, hiszen a diákok így jobban megértik az összetett, globális problémákat.
  • Nézőpont: Hangsúlyozzuk a különböző nézőpontok fontosságát a közösségi szükségletek megértésében és kezelésében. Arra ösztönözzük a diákokat, hogy érezzék át a rászorulók problémáit, és vegyenek figyelembe kulturális, társadalmi és gazdasági hátteret is.
  • Alkalmazkodás: A Service Learning projektekben fontos a rugalmasság és az alkalmazkodóképesség, hiszen így tudunk hatékonyan reagálni a közösség változó igényeire. A diákokat olyan készségekkel ruházzuk fel, amelyekkel felkészülten tudnak reagálni a bizonytalan helyzetekben, és szükség szerint alkalmazkodni.
  • Szenvedély és cél: Fontos, hogy a diákok elkötelezettek legyenek és céltudatosan dolgozzanak. Emiatt igyekszünk összehangolni a projekteket, a támogatandó szervezetek igényeivel, valamint a diákok személyes érdeklődési körével. Elismerjük munkájukat és együtt örülünk lelkesedésüknek, elkötelezettségüknek.
  • Fenntarthatóság: Alapvető célunk, hogy hosszútávon érjünk el változásokat. Ehhez fenntartható gyakorlatokat építünk be a szolgálati projektekbe. Arra ösztönözzük a diákokat, hogy gondolkodjanak kezdeményezéseik ökológiai, társadalmi és gazdasági fenntarthatóságáról.

Az ISD Service Learning programja döntő szerepet játszik abban, hogy diákjaink a pozitív változás tudatos, képzett, kreatív és nemzetközi szemléletű képviselőivé váljanak.

Életképek az iskolából

Az osztályteremből egyenesen a közösségekbe

| Önkéntesség | No Comments
Az IB rendszerben oktató tanárok számára a Service Learning egy olyan tanulást támogató program, mely segítségével a diákok számára nehezen értelmezhető témákat minden érthetővé tudják tenni. Vannak olyan témák körülöttünk,…

Az osztályteremből egyenesen a közösségbe

| Önkéntesség | No Comments
Az IB rendszerben oktató tanárok számára a Service Learning egy olyan tanulást támogató program, mely segítségével a diákok számára nehezen értelmezhető témákat minden érthetővé tudják tenni. Vannak olyan témák körülöttünk,…

A Service Learning első nagykövetei

| Önkéntesség | No Comments
Iskolánkban a közösségi szolgálattal és fenntarthatósággal kapcsolatos tanulmányok szervesen beágyazódnak az ISD küldetésébe, és formálják azt a folyamatot, amivé egyénként és közösségként válni szeretnénk. Mind az általános iskolában, mind a…