Az ISD vezetői csapata elkötelezett amellett, hogy az iskola minden stratégiai területét összehangolja a küldetésnyilatkozattal. Vezetőink szakmai tapasztalataikkal és odaadásukkal hozzájárulnak a iskola magas színvonalú irányításához.
Pályázatomat az a jövőkép inspirálta, hogy az ISD kulcsfontosságú szerepet töltsön be régiójának fejlődésében. Az ISD diákjaival és szüleikkel, a tanárokkal és irodai dolgozókkal folytatott beszélgetések során megtudtam, hogy milyen sokat jelent ez az iskola a debreceni közösségnek. Erős az igény arra, hogy olyan iskolakultúrát hozzunk létre, amelyben mindenki fejlődik, valamint arra, hogy a tanulók elsajátítsák mindazon tudást, készségeket és attitűdöket, amelyek révén sikeresen hozzá tudnak járulni a társadalomhoz. Szilárd meggyőződésem, hogy közösen ki tudjuk aknázni a Nemzetközi Érettségiben (IB) rejlő lehetőségeket egy olyan iskolai kultúra létrehozására, amelyben mindenki kibontakoztathatja képességeit.
A nemzetközi oktatással kapcsolatos ismereteimet tizenhét évnyi tanítási, tanulási és vezetési tapasztalat formálta Európában, Afrikában, Délkelet-Ázsiában és a Közel-Keleten. Ez a tapasztalat megtanított arra, hogy az IB kiváló infrastruktúrát biztosít egy olyan iskola létrehozásához, amely megtanítja a diákokat arra, hogy önállóan gondolkodjanak, törődjenek másokkal és cselekedeteik során mindenki érdekeit figyelembe vegyék.
Úgy vélem, legfontosabb szerepem igazgatóként az, hogy segítsek megteremteni azokat a feltételeket, amelyek révén közösségünk együtt tanulhat egyénként és szervezetként egyaránt. Közösségünknek közös jövőképet, célokat és stratégiákat kell létrehoznia az IB elvei mentén, de először is időt kell szánnunk arra, hogy megismerjük egymást és törődjünk egymással.
Skót-magyar családom több tekintetben is alapvetően érdekelt az ISD sikerében. Feleségem, Abigél is az iskolában tanít, fiaink, Jack és Sean pedig az ISD alsó tagozatos diákjai.
Abi és én mindketten világpolgárok vagyunk, akik érdeklődnek az emberek iránt és szeretik a kalandokat. 2006-ban ismerekedtünk meg Gambiában, ahol én első nemzetközi iskolai tanári állásomban dolgoztam, ő pedig az ELTE számára végzett kulturális antropológiai kutatásokat.
Sean és Jack mindketten a Fülöp-szigeteken születtek. Kedves, boldog és aktív fiúk, akik szeretik a sportokat, különösen a focit. Nagyon nagy hasznukra vált eddig is a nemzetközi oktatás, de úgy véljük, az ISD egy új dimenziót fog ehhez hozzáadni azáltal, hogy segít nekik megszilárdítani identitásukat világpolgárként. Jack és Sean angol anyanyelvűek, de születésük óta elköteleztük magunkat amellett, hogy kétnyelvűként nőjenek fel. Abi csak magyarul beszél velük, és úgy gondoljuk, hogy a debreceni közösség részévé válásuk eredményeképpen magyar anyanyelvűekké is válnak majd. A kétnyelvűség lehetővé teszi gyermekeink számára, hogy valóban nemzetközi gondolkodásúvá váljanak azáltal, hogy több kulturális nézőpontból fognak tudni gondolkodni.
A New York-i Plattsburgh Állami Egyetem angol nyelv és irodalom szakán szereztem mesterdiplomát, a Northeastern University-n történelemből szereztem mesterdiplomát, valamint a Harvard Egyetemen, ahol jelenleg a doktori programban veszek részt, iskolai menedzsment és vezetés szakirányú oklevelem megszerzésén dolgozom. Támogatja a tanárokat abban, hogy pozitív példaképekké váljanak diákjaik számára, és a tanulók érdekképviseletének szószólója vagyok. Korábbi szakértői értékelőként és oktatóként nagyon hiszek abban, hogy a tanárokkal együttműködve sikeres diákokat nevelünk közösen.
Ez a szerep lehetővé teszi számomra, hogy szorosan együttműködjek az ISD közösség minden tagjával, miközben közösen arra törekszünk, hogy egy magas színvonalú tanítást és tanulást biztosítsunk a diákjaink számára.
BS diplomát szereztem nemzetközi tanulmányok és idegen nyelvek szakon, ezt követően tanári mesterképzést csináltam. Elvégeztem a Principals' Training Center Certificate of International School Leadership (Nemzetközi Iskolavezetői Tanúsítvány) tanulmányaimat is. Elkötelezett vagyok a hatásos és használható tanulás és annak hatékony alkalmazása mellett, illetve a szakmai és közösségünk fejlődése mellett.
Eredetileg Idahóból, az Egyesült Államokból származom. Szeretem gyakorolni a magyar nyelvtudásomat, zongorázni és énekelni. Magyar feleségemmel együtt örömmel élünk Debrecenben három fiunkkal, akik mindegyike más-más országban született. Ez a multikulturális, kétnyelvű, amerikai-magyar örökség befolyásolta családomat, és mindannyian nemzetközileg gondolkodó világpolgárok vagyunk. Elkötelezettek vagyunk az ISD hosszú távú sikerében, mivel az hozzájárul Magyarország gazdasági és oktatási fejlődéséhez.
Az elsők között érkeztem az iskolába és imádtam részese lenni annak az izgalmas utazásnak, ahogy az iskola fejlődött és nőtt.
Tanítói pályafutásomat angol (mint idegen nyelv) tanáraként kezdtem, mielőtt megszereztem a főiskolai tanári képesítést Londonban. Néhány év londoni tanítás után Mexikóba költöztem, ahol a PYP keretrendszerrel kezdtem el dolgozni.
Azt szeretem a PYP-ben, hogy arra ösztönzi a diákokat, hogy legyenek aktív szereplői saját tanulásuknak. Emellett a tanulókat holisztikusan fejleszti, és megtanítja őket arra, hogy közösségükért felelős személyekké váljanak, akik pozitív változást igyekeznek elérni. Mint ilyen, az én célom is az, hogy pozitív változást hozzak az ISD közösségébe.
Szenvedélyesen szeretem az IB oktatási filozófiáját. A sokféleséget ünnepli és a kutatásra hív. Az IB arra is ösztönzi a diákokat, hogy kezdeményezzenek és aktívan vegyenek részt saját oktatásukban. Az IB tanítási és tanulási módja biztosítja, hogy minden tanulási igényt kielégítsünk, és minden diák sikeres legyen. Ez lehetővé teszi, hogy a tanulók szembenézzenek a 21. század kihívásaival.