Iskolánkban a diákok kutatásalapú, tanulóközpontú tanítással mélyítik el tudásukat, valamint fejlesztik képességeiket. A tananyag megértése és valós alkalmazása kiemelt fontosságú számunkra.
Mint International Baccalaureate (IB) World School, a Debreceni Nemzetközi Iskola elkötelezetten hisz abban, hogy óvodától az érettségiig a diákokat világpolgári szemléletben nevelje.
Tanulás az ISD-ben
Tanulási Alapelveink:
sikeres tanítást a hat Tanulási Alapelven nyugszik.
21. századi készségek fejlesztése
- megértik a globális jelentőségű kérdéseket és magas szintű ismereteket szereznek a világ népei és kultúráiról,
- értékelik saját kultúrájukat és személyes történelmüket, de mások értékeit és hagyományait is tisztelik,
- tisztességesen és méltósággal bánnak másokkal, függetlenül etnikai hovatartozásuktól, nemüktől, társadalmi helyzetüktől, szükségleteiktől vagy hitrendszerüktől,
- értelmes célokat tűznek ki és tudatos döntéseket hoznak,
- tudatosítják erősségeiket és megismerik fejlesztendő területeiket, támogatva ezáltal személyes fejlődésüket,
- felismerik annak fontosságát, hogy az életük különböző területeit – szellemi, fizikai és érzelmi – mennyire fontos egyensúlyban tartani, hogy jólétet teremtsenek maguk és mások számára,
- hiteles, valós problémákkal foglalkoznak, rugalmasak, kreatívan és innovatívan gondolkodnak, valamint problémamegoldó stratégiákat és megoldásokat dolgoznak ki,
- kritikusan fogalmaznak meg tényszerű, aktuális és vitatható kérdéseket, érvelnek és bizonyítható hipotézisekben hisznek.
Az ISD tanterve
Diákjaink sokrétű, személyre szabott oktatási igényét kielégítő, szabályozott nemzetközi tanterv alapján tanulnak, amely az egyes tananyagokban meghatározott tanulási célokkal és az IB program követelményeivel összhangban áll, mind az óvodai, mind az általános iskolai és középiskolai/gimnáziumi tagozatoknál. Ezeknek az ismereteknek, készségeknek a fejlesztése az IB program útmutatóira épül, egyúttal a nemzeti és nemzetközi tanterveket is figyelembe veszi. Az ISD tanterve a folyamatosan végzett kutatási erdmények alapján rendszeresen frissül.
Értékelés
Iskolánkban a rendszeres értékelés és visszajelzés a tanítási és tanulási folyamat szerves részét képezi, ezzel támogatva a tananyag elsajátítását. Diákjaink évente kétszer kapnak írásbeli, szöveges bizonyítványt, mely megfelel a magyar oktatási rendszer félévi és évvégi bizonyítványainak.