Értékelés az IB rendszerben – szülői workshop az értékelési rendszer ismertetése érdekében — ISD Skip to main content
Tanulási alapelvek

Értékelés az IB rendszerben – szülői workshop az értékelési rendszer ismertetése érdekében

By 2023.04.06.december 19th, 2023No Comments

Egy IB iskolában a tanulási és az oktatási folyamat szerves részét képezi az objektív értékelés. A diákok teljesítményének mérése egy számos kitételt tartalmazó értékelési rendszerben történik, ami figyelembe veszi a tanuló teljes tanulási egység alatt végzett munkáját. Az értékelési szempontok tükrözik a diákok tudását, értelmezését és demonstrációs készségét.

Az ISD körültekintően kialakított értékelési eszközei az IB értékelési elveire és gyakorlatára épülnek, így értékes információkat nyújtanak a tanulással kapcsolatban, hogy segítséget nyújtsanak mind a diákoknak, tanároknak és a szülőknek egyaránt.

A legutóbbi szülői workshopunk célja az volt, hogy betekintést nyújtsunk az ISD által használt IB értékelési elvekbe és gyakorlatba. Először Ms. Rosie Fawcett, PYP koordinátor és Mr. Loránd Zajta, MYP/DP koordinátor kezdte a beszélgetést a szülők múltbéli tapasztalatairól az iskolai osztályozással kapcsolatosan. Mik voltak az előnyök és hátrányok? Mit éreztek értékelés közben? Hogyan hatott ez az iskolai teljesítményükre?

A legtöbb szülő úgy érezte, hogy csak a tudásukat értékelték. A kiadott anyagot be kellett magolni, a dolgozat egy előre megadott időpontban történt, függetlenül a körülményektől, a diák képességeitől vagy előzetes tudásától. Az IB értékelési elvei mögött a diákok készségei és tényleges tudása állnak, és hogy hogyan tudják alkalmazni a tudásukat ismerős és ismeretlen szituációkban is.

Értelmezés = tudás + készségek

Tanulás közbeni értékelés: a tanulók folyamatosan képesek figyelemmel kísérni a saját teljesítményüket a tanulási egység közben a visszajelzések alapján.

A tanulásra való felkészülés értékelés: a tanárok figyelembe veszik a diákok előzetes tudását, hogy hatékonyan alakítsák ki a tanulási egységeket.

Ezt követően a szülők feladata az volt, hogy osztályozzák az egyik diák munkáját. Megkapták a feladat specifikus értékelési kritériumokat, amelyeket az ISD-ben a tanárok is használnak, hogy a lehető legpontosabban megállapítsák a tanulók teljesítményszintjét.

Az értékelés elengedhetetlen eleme a jelentőségteljes tanulási folyamatnak, ami jobb tanulmányi eredményekhez vezethet az ISD diákjainak számára. Ha a tanulók már a kezdetektől fogva tudják, hogy mit várnak el tőlük, céltudatosan haladhatnak a tanulmányi céljaik elérése felé.