A „Kutatások, felfedezések és vándorlások” című tanulási egységünk részeként a másodikosok az elmúlt évszázadok felfedezőiről tanultak. A diákok a kutatási készségekeiket használva nemcsak arról tudtak meg többet, hogy az emberek miért költöztek más helyekre, és mit fedeztek fel, hanem mélyebben elmerültek e felfedezések pozitív és negatív hatásaiban is.
Később a diákok kérdései nyomán többet kezdtünk beszélni a mai felfedezőkről és felfedezésekről.
„Vannak-e felfedezők és felfedezések napjainkban?”
„Milyen felfedezőink vannak most?”
„Milyen felfedezéseink vannak most”
Mindezek a kérdések arra engedtek következtetni minket, hogy lássuk: néha akkor is lehetünk felfedezők, ha egyszerűen csak elvándorolunk egy másik országba, és új helyeket fedezünk fel, új ételeket, embereket és hagyományokat ismerünk meg. Vendégelőadókat is hívtunk az osztályterembe: tanárokat és szülőket kértünk fel, hogy osszák meg velünk a migrációról és felfedezésekről szóló történeteiket. A diákok azzal egészítették ki a kutatásukat, hogy interjút készítettek a vendégekkel, akik megosztották tapasztalataikat és élettörténeteiket.
Az interjúk során a diákok megértették a vándorlások okait, és megértették a költözések és migráció pozitív és negatív oldalát. Kutatásaink összegzéseként a diákok elkészítették plakátjaikat, könyveiket vagy prezentációikat az általuk választott múlt vagy jelen felfedezőiről.