A Debreceni Nemzetközi Iskola számos tanár és diák előadóval képviseltette magát a 2024 októberében, Budapesten megrendezett Nemzetközi Érettségi (IB) Globális Konferencián. A konferencia központi témája, az „Inspiráló tanulók és az általuk megvalósított lehetőségek” volt és a tartalom valóban a diákokat helyezte középpontba, hiszen ők az IB küldetésének legfontosabb szereplői, illetve hogy oktatásuk révén később egy jobb és békésebb világot teremtsenek. Az esemény hangsúlyozta, hogy „a megfelelő pedagógiai útmutatás és a korszerű tanterv a fiatalokat a kutatásra és cselekvésre ösztönzi, felkészítve őket arra, hogy maximálisan kiaknázzák a bennük rejlő potenciált”.
A konferenciát Bakonszegi Flóra, a 7. osztályos ösztöndíjas diák nyitotta meg a Tavaszi Szél gyönyörű szóló előadásával, több mint 1600 pedagógus előtt a világ minden tájáról. Ezt követően csatlakozott az ISD zenekarhoz, hogy a nyitófogadáson több dallal is jó hangulatba hozzák a résztvevőket. Az ISD Band tagjai megmutatták tehetségüket, köztük Finn Altizer (USA), Madu Tou (Elefántcsontpart/Magyarország), Hyena Kim (Korea), Qingyi Zhang (Kína), Mirko Southwick (Magyarország/USA), Katya Kachmar (Kanada/Lengyelország), Ben Lucas (Egyesült Királyság), Mariana Matviishyna (Ukrajna), Aras Erdem (Törökország) és Seojun Lee (Korea) szívderítő számokat játszottak el. Felkészítő tanáruk és a zenekar vezetője, Jesús Mora tanár úr vezetésével a gyerekek különleges élményben részesítették a hallgatóságot.
A konferencia során a résztvevők Anthony Flanagan tanár úr vizuális művészeti osztályának 6. és 7. osztályos tanulói által készített alkotásokat is megcsodálhatták. Ezek a művek a „The AI Feedback Loop” (A mesterséges intelligencia inspirációja) című egység keretében készültek, ahol a diákok a mesterséges intelligencia eszközeit, például a ChatGPT-t használták műalkotások létrehozásához. A diákok feladata az volt, hogy a mesterséges intelligenciával készült műveket fizikai alkotásokká alakítsák. A projekt eredményeit az egész konferencia során bemutatták.
Az ISD-t a tanárok is képviselték. Rosalind Fawcett, alsó tagozatos igazgatóhelyettese és PYP-koordinátora, Whitney Altizer, a felső tagozat tanácsadója, valamint Molly Mosier, a felső tagozat igazgatója és MYP-koordinátora „„A diákok motivációjának és kezdeményező készségének erősítése az iskolai beilleszkedési programon keresztül” címmel tartottak előadást, amely az általános iskolai programból (PYP) a középiskolai programba (MYP) való átmenetre összpontosított, és hatékony stratégiákat osztottak meg. Molly Mosier a „A diákok szerepvállalása a tantárgyakat egyesítő tanulási egységen keresztül” témában is előadott, hangsúlyozva a tanulók bevonásának fontosságát a felső tagozatos tanulási feladatokba.
Az IB Global konferencia zárásaként Kiss István, a 12. osztályos ösztöndíjas diák, az első végzős osztály tagja, elmondta a beszédet, amelyben az ISD-ben és az IB oktatáson keresztül megtett útját mesélte el. István szívhez szóló gondolatai bemutatták, hogy az ISD milyen átalakuláson ment keresztül mindössze hat rövid év alatt, és hogyan készítette fel őt a jövőre.
„Most már tudom, hogy az inspiráció gyakran a legváratlanabb forrásokból érkezik. Ami egykor egy fákkal teli terület volt, az most az innováció, a tanulás és az inspiráció központjává változott. Megszületett a Debreceni Nemzetközi Iskola, amely egy új teret teremtett, ahol a diákok igazi “Changemaker” személyiségekké fejlődhetnek. A különböző kultúráknak, perspektíváknak és elképzeléseknek való kitettség alapvetően megváltoztatott. Bár nem tudom pontosan meghatározni a pillanatot, de eljött a nap, amikor rájöttem, hogy már nem ugyanaz az ember vagyok. Másképp kezdtem látni a világot – és a helyemet benne -, mint korábban. Nem csak egy diák voltam; egy globális közösség részévé váltam, amelyet az IB tanáraim befolyása és elkötelezettsége formált, akik arra inspiráltak, hogy gondolkodjak önmagamon és a közvetlen környezetemen túl.”
Rendkívül büszkék vagyunk diákjainkra és oktatóinkra, akik globális szinten képviselték tanulóközösségünket. Küldetésünknek tekintjük, hogy ne csak a tanulókat inspiráljuk, hanem azt is biztosítsuk, hogy a diákok innováció és pozitív cselekvés révén képesek legyenek megvalósítani a bennük rejlő lehetőségeket.